Marketingová agentura » Ostatní » Kolik stojí optimalizace?
Kolik stojí optimalizace?
Cena optimalizace
Během našich setkání s klienty někdy padne taková otázka, a odpovědi neznají ani nejstarší šamani. Během 7 let práce v oblasti SEO optimalizace, analýzy smluv a sledování různých firem můžeme sm confidently říci, že prakticky neexistují dvě identické formy účtování. Nejčastěji máme k dispozici abonentní řešení, za efekt a hybridní (kombinace abonamentu a efektu). Nejhorší možností, se kterou jsme se setkali, bylo účtování "za efekt", kdy vybraný termín nebo skupina termínů dosáhnou stanovené pozice. Příklad nabídky, kterou jsme obdrželi pro naši tiskárnu Czechodruk.pl. Vybraná klíčová slova, na která se chceme propagovat:
- reklamní bannery - 70 zł / měsíc
- tisk letáků - 70 zł / měsíc
- tiskárna Bielsko - 50 zł / měsíc
Tyto částky jsou účelově bezkonkurenční, protože tato firma se jich ani nechce dotknout; mají přilákat klienta, a mezitím nám nabízejí tato klíčová slova:
- levné reklamní bannery Brno - 400 Kč / měsíc
- - tisk reklamních letáků Brno - 500 Kč / měsíc
- internetová tiskárna Brno - 400 Kč / měsíc
- reklamní bannery Praha - 550 Kč / měsíc
- levné reklamní bannery Praha - 500 Kč / měsíc
Cena optimalizace se především odvíjí od obtížnosti a konkurence pro vybranou frázi; je samozřejmé, že celostátní slova budou obtížnější než regionální, a celosvětová slova budou obtížnější než celostátní. Nejvýznamnější je vybrat správná klíčová slova, tedy taková, která nejsou příliš konkurenceschopná, a generují kvalitní (zájem o nákup) provoz na stránce. Skvělou možností, jak otestovat fráze, je kampaň Google Ads, díky které máme pozici pro vybraná slova prakticky "od místa", ale bohužel musíme za každé kliknutí platit Googlu. Na závěr uvádíme příklad několika oceněných klíčových slov s různou obtížností a konkurencí:
Hodnocení TOP 10 vs. hodnocení s rozsahy
Navzdory uplynulým měsícům a letům zůstává základním hodnocením v optimalizaci první stránka pro dané klíčové slovo (TOP 10), i když se stále častěji upouští od tohoto typu řešení ve prospěch celkových marketingových aktivit. Kromě samotné přítomnosti na první stránce nechtějí být pouze v desítce nejlepších, ale usilují být nejlepší. Právě proto je druhou možností hodnocení vždy vyhodnocení s rozsahy v našich nabídkách.
Hodnocení s rozsahy zaručuje větší motivaci k dosažení první pozice v Googlu (vyšší zisk díky vyššímu dennímu rozpočtu vyčíslení). Je to jednoduché: v této metodě hodnocení vyděláme více, pokud bude stránka na nejvyšších pozicích.
Je tedy optimalizace s hodnocením za celé TOP 10 neefektivní? Ne! Pozice v Googlu se neustále mění, i v případě hodnocení TOP 10 cílíme na TOP 3, což zaručuje stabilní zisk. V případě zaujmutí nízkých pozic stačí drobná změna v algoritmu a přicházíme o zisk, čehož se je třeba vyvarovat. 🙂