Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to TikTok?
Co je to TikTok?
TikTok je v současnosti jednou z nejpopulárnějších sociálních aplikací na světě. Díky ní můžeme vytvářet krátká videa o jakémkoli obsahu a tématu. V posledních letech se TikTok stal fenoménem, zejména mezi mladými uživateli internetu. Tempo, jakým se tato aplikace rozrůstá, je doslova impozantní. TikTok slouží nejen k zábavě, stále více firem tuto aplikaci využívá k propagaci své značky nebo produktu, aby oslovily mladší publikum.
Obsah
Jak TikTok funguje?
Používání aplikace není složité - po přihlášení do aplikace vidíme na obrazovce videa od ostatních tvůrců. Pokud se chceme stát tvůrcem i my, musíme ve spodní části obrazovky stisknout ikonu „plus“ a přenese nás to na panel, kde můžeme natáčet a editovat naše vlastní videa. Aplikace nabízí mnoho zajímavých efektů při vytváření videí, jako jsou různé speciální efekty, přechody, možnosti retuše a ořezávání, přidávání hudby a textu a vkládání různých typů nálepek. Videá, která jsou sestavena tak, aby přitahovala pozornost diváků, mohou generovat obrovské množství zhlédnutí, což může přispět k počtu potenciálních zákazníků.
Kdy byla aplikace vytvořena?
TikTok je sociální platforma, jejíž počátky sahají do doby, kdy se jmenovala Douyin, což je čínská sociální platforma spuštěná v září 2016. Zpočátku byl Douyin dostupný pouze v Číně a umožňoval natáčení videí, která obvykle měla hudbu na pozadí. Krátká videa se v té době stala nesmírně populární a platforma svou činnost zprvu zaměřila právě na ně. Americká firma Musical.ly byla v roce 2017 koupena společností ByteDance a byla spojena s Douyin. Výsledkem tohoto spojení bylo vydání globální aplikace TikTok.
Kolik lidí používá TikTok?
Servis používá více než miliarda uživatelů po celém světě. Nejpočetnější věkovou skupinou, která tuto platformu využívá, jsou mladí lidé ve věku 10 až 19 let (24,9 %). TikTok se může pochlubit tím, že v roce 2022 byl nejčastěji stahovanou aplikací, počet stažení dosáhl ohromujících 672 milionů! TikTok má jako šestá aplikace nejvyšší počet měsíčních uživatelů (přibližně 1 miliard) a první místo patří Facebooku (necelé 3 miliardy měsíčně).
Jak funguje algoritmus a proč vidím právě toto video od jiných uživatelů?
Úspěch aplikace bezpochyby také spočívá na algoritmu TikToku, který přesně vybírá obsah videí pro každého uživatele. Aplikace nám ukazuje videa a doporučuje další na základě aktivity, kterou jsme zanechali pod předchozími videi, která jsme shlédli.
Řečeno jednoduše, TikTok analyzuje, zda jsme u právě zhlédnutého videa provedli nějakou reakci, jako je „to se mi líbí“, komentář, sdílení nebo kolik času jsme video sledovali. Na základě těchto analýz nám následně ukazuje videa, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost, že nás zaujmou.
Pokud chceme, aby se naše videa na TikToku zobrazovala většímu počtu uživatelů, musíme se ponořit do nejdůležitějších funkcí aplikace a porozumět jejímu algoritmu.