FAQ - co to je?

Čím a proč je FAQ, jak ho napsat?

Vždy se najde klient, který položí nějakou otázku a bude chtít získat na ni plně vyčerpávající, okamžitou odpověď. To souvisí s odesíláním četných dotazů na zákaznickou podporu, a odpovídání na ně jednotlivým osobám zabere spoustu času. Je dobré věnovat čas vytvoření sekce často kladených otázek (FAQ), což pomůže vyhnout se mnoha zbytečným nedorozuměním a přispěje k větší spokojenosti zákazníků. Sníží se potřeba přímo kontaktovat obchod a doba čekání na odpověď. Výsledkem bude plynulejší průběh nákupního procesu.

Co je FAQ a proč je důležité?

Termín FAQ označuje nejčastěji kladené otázky uživateli internetového obchodu. Čím je sekce FAQ podrobnější, tím méně dotazů dorazí na zákaznickou podporu od uživatelů webu. Důležité je, aby byla správně zpracována, což se promítne do zlepšení reputace a prodeje. FAQ se týká nejen nabízených produktů či služeb, ale také dodávky, vrácení, reklamací atd. Mít tuto sekci v obchodě je způsob, jak budovat dobré vztahy s internetovými uživateli, kteří mohou počítat s odpovědí na téměř každou otázku. Na druhé straně bude zákaznická podpora méně zatížena a může věnovat více času zákazníkům, kteří skutečně potřebují pomoc.

Počet telefonických a e-mailových kontaktů je snížen a ušetřený čas lze využít na marketingové aktivity. Není nutné ho plýtvat na neustálé odpovídání na stejné dotazy. Výhodou FAQ je také nárůst prodeje na internetu, což vyplývá především z nárůstu důvěry a spolehlivosti. Tato sekce se také využívá v content marketingu a souvisí s aktivitami SEO a pozicí webu ve vyhledávači – pomocí dobře zpracovaného FAQ lze zlepšit viditelnost webu v Googlu na konkrétní klíčová slova. Také pomáhá budovat pozitivní obraz odborníka v daném odvětví. Tento efekt lze dosáhnout pouze v případě, že budou zpracovány spolehlivé a vyčerpávající odpovědi na potenciálně nejčastější otázky příjemců.

FAQ a SEO

Při vytváření sekce FAQ je důležité dodržovat zásady SEO, protože pomocí optimalizace lze zlepšit viditelnost obchodu ve vyhledávači. To bude mít přímý vliv na lepší pozici v Googlu na konkrétní klíčová slova. FAQ tak může být využito k propagaci vaší stránky na internetu. Stačí do obsahu zahrnout klíčová slova, dbát na správné atributy title a description, přehlednou adresu URL podstránky a interní prolinkování. Sekce FAQ napsaná podle pravidel SEO bude generovat větší provoz organického přístupu v e-shopu. Je třeba zajistit, aby byl text přátelský jak pro uživatele, tak pro vyhledávací algoritmy. Velký význam mají také strukturovaná data, díky nimž se po zadání klíčového slova do vyhledávače zobrazí konkrétní otázky a odpovědi, což usnadňuje nalezení potřebných informací.

Jak napsat FAQ?

Prvním krokem k vytvoření sekce FAQ je vybrání nejčastěji kladených otázek, které se zabývají klíčovými otázkami. Není dobré přehánět s jejich počtem, protože to může uživatele přetížit a ztížit mu nalezení potřebných informací. Nutnost strávit velké množství času procházením seznamu FAQ může být pro příjemce odrazující. Další otázkou je přizpůsobení jazyka FAQ cílové skupině. Je třeba klást důraz na jednoduchost, přehlednost a čitelnost, bez používání odborného žargonu. Při vytváření obsahu je vždy nutné mít na paměti potřeby potenciálních zákazníků. Doporučuje se také uspořádat obsah podle tematických kategorií, což usnadní a urychlí nalezení vyhledávaných informací. Nejlepším řešením je pojmenovat kategorie klíčovými slovy, což pozitivně ovlivní i optimalizaci.

Obsah v sekci FAQ by měl být krátký a výstižný, zároveň však vyčerpávající. Je dobré tuto sekci doplnit odkazy vedoucími k podrobným článkům na firemním blogu. To je efektivní způsob interního prolinkování. Stejně tak je vhodné umístit pod odpovědi tlačítka call to action, která vyzvou uživatele k nějaké konkrétní akci. Důležitým aspektem při vytváření FAQ je, aby byla atraktivní z hlediska designu. Je dobré obohatit obsah o obrázky, infografiky či dokonce videa. Texty v FAQ by měly být optimalizovány pro SEO, plně unikátní a hodnotné pro čtenáře. Není možné nic kopírovat z jiných stránek, protože to negativně ovlivní obraz a pozici stránky ve vyhledávačích. Roboty Google to považují za zneužití a je třeba počítat s uložením sankcí za používání nepoctivých praktik. Všechno musí být správně formátováno s ohledem na hierarchii nadpisů a odstavců.

FAQ - Shrnutí

I když sekce FAQ není nezbytná, je dobré ji mít ve svém internetovém obchodě, protože to přináší řadu výhod pro firmu - jak finančních, tak i obrazových. Zákazníci budou mít stálý přístup k odpovědím na jejich otázky, aniž by museli přímo kontaktovat zákaznický servis. FAQ dokonce pomáhá zlepšovat výsledky optimalizace webu, pokud je pečlivě zpracována v souladu s pravidly SEO.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: