Co je to Anchor?

Anchor (česky Kotva) - je to obsah odkazu, který se nachází mezi značkami v HTML kódu. Zde je příklad: <a href="https://www.marketingova-agentura-m16.cz/"> kotvicový text </a>. Uživatel stránky může vidět Anchor (také nazývaný Anchor text, odkaz nebo text zakotvení) a může na něj kliknout, což ho přenese na jinou internetovou stránku. Anchor je prvek na webové stránce, který se většinou odlišuje od běžného textu, může mít jinou barvu, být podtržený nebo tučně vytištěný, a po najetí kurzorem na něj se zobrazuje informace o tom, na kterou stránku budeme přesměrováni.

Jaké typy anchorů rozlišujeme?

  • Exact Match - přesně odpovídající klíčová slova, na kterých by se daná stránka měla zobrazovat,
  • Partial Match - slovo nebo výrazy obsahující pouze část klíčové fráze,
  • Adres URL - kotva, která je přímým odkazem na stránku. Jeden z nejčastěji používaných typů kotvy,
  • Brand URL - kotva obsahující název firmy nebo značky.
  • Zero Match - neobsahuje klíčová slova v žádném typu shody. Například „Vstupte“, „Zkontrolujte“, „Klikněte zde“.

Ovlivňuje anchor SEO?

Obsah, který kotva obsahuje, je nesmírně důležitý pro Google. Díky tomu je Google schopen pochopit, zda je zobrazovaná stránka vhodně přizpůsobena danému dotazu. Anchor poskytuje informace o tématu stránky, na kterou sám odkazuje. Správné rozvržení typů anchor textů na stránce má pozitivní vliv na pozici stránky v organických výsledcích vyhledávače. Za tímto účelem odborníci na SEO na základě analýzy vybírají typy kotvy, které by měly být obsaženy v textu stránky. Kotvy tedy hrají klíčovou roli jak v interním prolinkování, tak v celém procesu budování odkazů.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: