Strategia Marketingowa W Warszawie

Marketingová strategie v Praze

Hlavním cílem marketingových aktivit je propagace firmy, aby zvýšila prodej v oblasti zaměstnávání cizinců na území Prahy. Níže popsanou strukturu lze však přizpůsobit nebo využít pouze vybrané prvky v kampani pro jiný obor nebo produkt. V tomto článku jemně přiblížíme dostupné reklamní možnosti. Výběr kanálů pro oslovení cílové skupiny vychází z našich zkušeností s takovými kampaněmi.

Case study

Obor: práce / zaměstnávání cizinců / zaměstnávání pracovníků z Ukrajiny

Místo reklamy: Praga
Cílová skupina: podnikatelé, HR oddělení
Měsíční rozpočet: 10 - 15 tisíc PLN netto
Druh kampaně: Offline + Online
Cíl: Zlepšení povědomí o značce, získání nových kontrahentů
Klient: Podnik ze Slezska

Externí reklama (offline)
Obvykle se snažíme považovat offline reklamu za drahý dodatek k online aktivitám, ale na žádost klienta byla část prostředků také tam investována.

Reklamní tabule na území Prahy

Cena externí reklamy (billboard) ve Praze o rozumných rozměrech začíná od 1950 PLN za jednu reklamní tabuli. Jedna taková externí reklama ve celé Praze se ztratí v davu, a absolutním minimem by bylo využití alespoň šesti klíčových míst takové velkoplošné reklamy. Billboardy se nacházejí u letiště a v centru, přičemž vhodná místa byla vybrána na základě intenzity provozu. Čím větší je koncentrace cílové skupiny v blízkosti reklamní tabule, tím pravděpodobně vyšší bude její účinnost. Pokud předpokládáme, že rozpočet na realizaci 6 billboardů „vyčerpá“ prakticky celý dostupný rozpočet, minimální možností při billboardové kampani je ponechat trvalou reklamu u letiště a u nádraží PKP. Ostatní reklamní tabule budou rotovány v intervalech po 3 měsících. Díky tomu, že se reklama nachází na místech frekventovaných nejstálejší skupinou příjemců, nebude se opakovat.

Reklama v městské dopravě v Praze
Máme k dispozici různé typy nosičů, od polepování autobusů, přes metro až po tramvaje. S ohledem na to, že největší skupinou příjemců jsou lidé, kteří pravděpodobně dojíždějí do práce autem, by měly nejvíce přínosné být reklamy umístěné na autobusech. Z pohledu řidiče nebo pasažéra mohou potenciální kontrahenti vidět reklamu umístěnou jak na zadní straně autobusu, tak na jeho boku.

Letáky a plakáty
V případě tohoto odvětví a cílové skupiny se vzdáváme distribuce letáků, a lepění plakátů pravděpodobně také nepovede k navázání kontaktů s novými firmami.

Jak vytvořit marketingovou strategii v Praze?

Slabé stránky offline kampaní spočívají v tom, že velmi obtížně měříme jejich efekty. Dále umístění na místě, kam fyzicky často nemáme přístup, může také ztížit analýzu. V takových situacích bude obtížné odhadnout, která reklamní tabule ve Praze se skutečně nachází na dobrém místě (velký provoz, dobře exponované místo, které přitahuje pozornost). Naším cílovým publikem jsou vlastníci, manažeři firem a zaměstnanci HR oddělení. Zákazníci se obvykle pohybují autem, mají obvykle málo času, z něhož část věnují čtení informačních, obchodních a oborových portálů. Mohou se předplatit noviny, ale většinou se jedná o odborné časopisy, které čtou selektivně. Proto marketingové aktivity formou tištěných materiálů, offline a podobné nástroje pro marketingové účely mohou mít velmi malý podíl dotazů.

Navrhujeme zaměřit se na online reklamu, která je měřitelná. Offline reklamy působí především na vnímání značky pro ty příjemce, kteří již firmu znají. Praha má velmi vysokou konkurenci, která se snaží vytvořit podobnou strategii pro zvýšení povědomí o značce.

Offline reklama, podobně jako televizní nebo rozhlasová reklama, má velmi nízkou míru interakce, protože velký podíl diváků nemá zájem o dané téma. Je třeba mít velké štěstí, abyste v tak úzké cílové skupině narazili na někoho, kdo jede v autě, a při pohledu na reklamu na autobusu, v televizi nebo v rozhlase si pomyslí: „A právě, možná mi někdo pomůže zaměstnat cizince." Na druhou stranu, pokud jde o reklamu na Nutellu, při sledování reklamy v televizi je cílová skupina velmi široká, takže mnohem více lidí si řekne: „A právě, dal bych si Nutellu." 🙂 Na internetu se však objevujeme ve chvíli, kdy někdo hledá způsob, jak zvýšit prodej a zlepšit svůj obraz. Tam je takový podíl zájemců mnohem, mnohem vyšší.

Reklama na internetu
1. Facebook

Můžeme začít šepotový marketing na facebookových fórech spojených s Prahou. K tomu přidáme monitoring zmínek na sociálních médiích na vybraná klíčová slova. Díky tomu budeme moci rychle reagovat na dotazy a přesměrovat je na stránku. Kromě toho můžeme zaměřit reklamu na vlastníky firem ve Praze, ředitele, manažery a HR oddělení ve vymezené věkové skupině (25-55 let).

2. Sponzorované články

Rozhodující a potenciálně zainteresované osoby většinou čtou portály jako Forbes (náklady na publikaci jsou 5000 zł), Wprost (náklady na publikaci jsou 3000 zł), Newsweek (náklady na publikaci jsou 3400 zł). Situace je podobná jako u reklamy v televizi, ale cílová skupina je mnohem lépe definována. Při publikování sponzorovaného článku lze jednat ve dvou směrech:

- vystrašit a vzbudit potřebu - vysoké pokuty, časté kontroly atd.

- pomoci - příručka se zaměřením na vyzdvihnutí obtíží a rizik spojených se zaměstnáváním cizince samostatně,

- propagovat - nejlépe prostřednictvím zpracování rozhovoru s informacemi o úspěších, rozvoji firmy atd.

- chválit - ukázáním, jaké zisky přináší zaměstnání cizinců; pokud o tom dříve někdo nepřemýšlel, měl by po přečtení přehodnotit.

3. Kampaň Google Ads a displayová reklama
Zobrazení můžeme nastavit na konkrétní témata (práce, podnikání atd.), personalizované pro obyvatele Prahy. a přilehlých měst, které budou směřovat na dedikovanou cílovou stránku. To bude samostatná, dedikovaná kampaň, díky níž budeme moci s rozpočtem Google Ads volně operovat. Pragamá vysokou konkurenci, pokud jde o zaměstnávání cizinců; proto rozpočet na Google Ads, který by měl pokrýt 55 % trhu, činí přibližně 3000 zł. Přesnější informace budeme mít teprve po více než dvou týdnech vedení kampaně.

4. Vytvoření landing-page

Dedikovaná webová stránka typu landing-page, zaměřená přímo na obyvatele nebo firmy v Praze, pomůže "podpořit" pozice organických výsledků Googlu. S znalostí přesnějších údajů o návštěvnících lze vyřešit první se objevující problém, tj. proč bych měl delegovat pomoc při zaměstnávání cizinců firmě z jihu vzdálené více než 400 km, místo abych se obrátil na místní firmu. Stačí přesně popsat, že všechny dokumenty lze zaslat e-mailem, a v případě kontroly bude do Prahy vyslán příslušný zaměstnanec, který problém vyřeší a přebere záležitost.

5. Optimalizace v Praze

Marketingová strategie zaměřená na Prahu musí mít odpovídající optimalizaci pro stanovená klíčová slova, například zaměstnání pracovníka z Ukrajiny v Praze. Také plánujeme aktivity na propagaci 3-4 cílových bodů, a to: - landing-page z bodu 4. - hlavní stránka firmy s dedikovanou podstránkou pro Prahu (další podstránka s textem podobným obsahu na landing-page)- sponzorovaný článekViditelná offline reklama v Praze má minimální náklady 50 tisíc PLN za měsíc. Navrhované akce offline a online s maximálním pokrytím trhu na internetu a billboardovou reklamou mají náklady 10 000 PLN netto za měsíc.

Sprawdź również:

Další příspěvky:

Podívejte se také na náš marketingový slovník:​

Co je to widget?

Widget (widžet) - interaktivní prvek grafického uživatelského rozhraní, umisťovaný na webových stránkách, pracovní ploše operačního systému nebo mobilních aplikacích, který

Čtěte celý článek...