Co jsou faktory hodnocení?

Faktory hodnocení (anglicky ranking factors) jsou faktory, které mají přímý vliv na pozici a viditelnost webové stránky a profilů Google ve výsledcích vyhledávání. Každý faktor hodnocení má svou vlastní váhu, která se mění v závislosti na aktualizacích algoritmů Google. Mezi nejdůležitější prvky patří mimo jiné: obsah stránky, odkazy, HTTPS (bezpečnost používání stránky) a mobilní přívětivost, což znamená schopnost stránky přizpůsobit se mobilním zařízením.

Faktory hodnocení webové stránky

Na webových stránkách lze rozlišit dvě kategorie faktorů, které ovlivňují jejich pozici v žebříčcích. Jsou to off-site faktory a on-site faktory.

Off-site se vztahuje na všechny aktivity spojené s optimalizací stránky mimo její vlastní oblast. On-site zahrnuje všechny aktivity prováděné přímo na webové stránce.

On-site faktory:

  • klíčová slova,
  • unikátní obsah,
  • nadpisy h1, h2,
  • metadat (meta title a meta description),
  • optimalizace obrázků,
  • rychlost načítání stránky,
  • správný profil interních odkazů,
  • responzivita stránky,
  • mapa stránky,
  • optimalizace pro mobilní zařízení,
  • certifikát bezpečnosti SSL,
  • strukturovaná data,
  • geolokace,

Off-site faktory:

  • externí odkazování,
  • historie domény,
  • autorita domény,
  • popularita dané značky na internetu,
  • Google Můj podnik.

Faktory hodnocení profilu Google Můj podnik

Google vizitky se stávají stále populárnějšími. Stejně jako u webových stránek existují pro vizitky důležité faktory hodnocení, které ovlivňují jejich viditelnost a pozici v místních výsledcích vyhledávání. Dosáhnout pozice v tzv. "3-packu" je obrovský úspěch a cílem každého, kdo spravuje profil Google Můj podnik (GMB).

Faktory hodnocení ovlivňující umístění vizitky:

  • správně vyplněná informační sekce (název, hlavní kategorie, doplňkové kategorie, adresa firmy, otevírací hodiny, telefonní číslo, adresa webové stránky, popis firmy, atributy, datum otevření atd.),
  • odstranění duplikátů,
  • recenze,
  • optimalizovaná webová stránka,
  • fotografie a videa,
  • záznamy,
  • shoda NAP (Name, Address, Phone),
  • sekce Q&A (dotazy a odpovědi).

Jaké výhody přináší znalost faktorů hodnocení?

Není pochyb o tom, že dokonale optimalizované webové stránky přinášejí mnoho výhod. Je mimořádně důležité, že zahrnutím různých faktorů můžeme zvýšit celkovou viditelnost naší webové stránky nebo vizitky ve výsledcích vyhledávání Google. V důsledku toho dosahujeme většího provozu a zvýšeného počtu zákazníků. V dnešní době se nelze spoléhat na to, že nás zákazníci samy najdou – my je musíme v tomto podpořit.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: