Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co jsou faktory hodnocení?
Co jsou faktory hodnocení?
Faktory hodnocení (anglicky ranking factors) jsou faktory, které mají přímý vliv na pozici a viditelnost webové stránky a profilů Google ve výsledcích vyhledávání. Každý faktor hodnocení má svou vlastní váhu, která se mění v závislosti na aktualizacích algoritmů Google. Mezi nejdůležitější prvky patří mimo jiné: obsah stránky, odkazy, HTTPS (bezpečnost používání stránky) a mobilní přívětivost, což znamená schopnost stránky přizpůsobit se mobilním zařízením.
Obsah
Faktory hodnocení webové stránky
Na webových stránkách lze rozlišit dvě kategorie faktorů, které ovlivňují jejich pozici v žebříčcích. Jsou to off-site faktory a on-site faktory.
Off-site se vztahuje na všechny aktivity spojené s optimalizací stránky mimo její vlastní oblast. On-site zahrnuje všechny aktivity prováděné přímo na webové stránce.
On-site faktory:
- klíčová slova,
- unikátní obsah,
- nadpisy h1, h2,
- metadat (meta title a meta description),
- optimalizace obrázků,
- rychlost načítání stránky,
- správný profil interních odkazů,
- responzivita stránky,
- mapa stránky,
- optimalizace pro mobilní zařízení,
- certifikát bezpečnosti SSL,
- strukturovaná data,
- geolokace,
Off-site faktory:
- externí odkazování,
- historie domény,
- autorita domény,
- popularita dané značky na internetu,
- Google Můj podnik.
Faktory hodnocení profilu Google Můj podnik
Google vizitky se stávají stále populárnějšími. Stejně jako u webových stránek existují pro vizitky důležité faktory hodnocení, které ovlivňují jejich viditelnost a pozici v místních výsledcích vyhledávání. Dosáhnout pozice v tzv. "3-packu" je obrovský úspěch a cílem každého, kdo spravuje profil Google Můj podnik (GMB).
Faktory hodnocení ovlivňující umístění vizitky:
- správně vyplněná informační sekce (název, hlavní kategorie, doplňkové kategorie, adresa firmy, otevírací hodiny, telefonní číslo, adresa webové stránky, popis firmy, atributy, datum otevření atd.),
- odstranění duplikátů,
- recenze,
- optimalizovaná webová stránka,
- fotografie a videa,
- záznamy,
- shoda NAP (Name, Address, Phone),
- sekce Q&A (dotazy a odpovědi).
Jaké výhody přináší znalost faktorů hodnocení?
Není pochyb o tom, že dokonale optimalizované webové stránky přinášejí mnoho výhod. Je mimořádně důležité, že zahrnutím různých faktorů můžeme zvýšit celkovou viditelnost naší webové stránky nebo vizitky ve výsledcích vyhledávání Google. V důsledku toho dosahujeme většího provozu a zvýšeného počtu zákazníků. V dnešní době se nelze spoléhat na to, že nás zákazníci samy najdou – my je musíme v tomto podpořit.