Co je Content Marketing?

Content Marketing (marketing obsahu) má za cíl vytvářet a šířit atraktivní a dobře optimalizované texty, jejichž úkolem je zaujmout příslušnou cílovou skupinu a přimět ji k určitému jednání. Tato jednání mohou zahrnovat nákup produktu, využití služby, návštěvu webové stránky, kontakt s firmou nebo přihlášení se k newsletteru.

Hlavní cíle Content Marketing

Vytvořená strategie content marketingu, na rozdíl od konvenčních reklamních forem, se zaměřuje na budování trvalého vztahu se zákazníkem. Publikováním hodnotného obsahu na své webové stránce získáváte důvěru zákazníků, což se promítá do větší ochoty se k vaší firmě vrátit.

Při realizaci marketingových aktivit můžeme vidět mnoho výhod, ale stojí za to zmínit ty nejdůležitější. Zde jsou:

  • Distribuce hodnotného obsahu
  • Přitahování pozornosti
  • Budování povědomí o značce
  • Získávání důvěry zákazníků
  • Budování obrazu experta v dané oblasti

Content Marketing nemá jedno jméno...

Není co skrývat, že v posledních letech získal content marketing obrovskou popularitu. Pro nikoho už to není překvapením, protože čím dál více lidí si uvědomuje výhody efektivního provádění této marketingové strategie. V současnosti je online propagace jednou z nejčastěji preferovaných marketingových strategií na internetu. Aby bylo možné efektivně fungovat, je nezbytné správně naplánovat strategii content marketingu a dbát na optimalizaci obsahu.

Content marketing se využívá v různých formách, a ty nejznámější a nejčastěji používané jsou:

  • - specializované články
  • průvodci,
  • zprávy,
  • webináře,
  • e-video,
  • podcasty,
  • infografiky,
  • e-knihy.

Mezi nejčastěji vybranými kanály, na kterých se můžete setkat s content marketingem, se nacházejí profily na sociálních médiích, jako jsou Facebook, Instagram, LinkedIn a Twitter. Dále je třeba zmínit kanály na YouTube, specializované webové stránky a oborové blogy.

Kromě toho se v případě odborného tisku, letáků, brožur, zpravodajů, katalogů a tištěných průvodců a knih také realizují aktivity v oblasti content marketingu.

Content Marketing a SEO - co je spojuje?

Je to „Content is king“ prohlášení, se kterým jste se už setkali? Pokud jste se alespoň trochu seznámili s tématem internetového marketingu, určitě ano. Pokud jste se s tím však ještě nesetkali, dovolte mi to vysvětlit.

Google klade velký důraz na vysoce kvalitní a unikátní obsah. Je to jeden z klíčových faktorů hodnocení, které ovlivňují viditelnost stránky ve výsledcích vyhledávání. Proces plánování správné strategie content marketingu, optimalizace obsahu a využívání vnitřní distribuce obsahu, jako je interní linkování, přispívá k dosažení dlouhodobých efektů SEO.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: