Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to AMP?
Co je to AMP?
AMP (z anglického Accelerated Mobile Pages) je open source platforma pro jazyk HTML, jejímž cílem je zjednodušení vytváření webových stránek, jejichž charakteristickým rysem je rychlost načítání, optimalizace kódu a uživatelská zkušenost. Je schopna ukládat stránky do mezipaměti Google.
Obsah
AMP jsou vestavěné komponenty
AMP HTML, jednoduše řečeno, je tradiční jazyk HTML s tím rozdílem, že podléhá určitým restrikcím týkajícím se výkonu. Převážná většina HTML značek se neliší od těch, které se používají v AMP HTML. Nicméně existují určité značky, které byly nahrazeny specifickými pro AMP HTML. Příkladem toho je nahrazení tagu img tagem amp-img, který plně podporuje atribut srcset, i když jej prohlížeč ještě nepodporuje.
AMP je také mezipaměť ve výsledcích vyhledávání
Stránky AMP mají funkci, díky které mohou být ukládány do mezipaměti, což jim umožňuje prakticky okamžité načítání. Tuto funkcionalitu podporuje mimo jiné Google. Tato funkce umožňuje ukládání stránky do mezipaměti, což umožňuje její okamžité zobrazení po kliknutí na výsledek na stránce výsledků vyhledávání Google (SERP).
Google AMP Cache funguje tak, že stáhne webovou stránku, uloží její kopii do mezipaměti a automaticky zlepšuje její výkon. Aby bylo dosaženo optimálního výkonu, jsou všechny nezbytné soubory (jako JavaScript nebo CSS) stahovány ze stejného zdroje. Systém ověřování neustále kontroluje, zda webová stránka obsahuje správné značky podle specifikace.
AMP není jen o webových stránkách
Prostřednictvím této funkce můžete vytvářet různé typy obsahu, včetně e-mailů a reklam. Reklamy Google Ads také umožňují využívat technologii AMP k vytváření jejich obsahu. Google tuto možnost zavedl již v roce 2017 jako součást své služby.