Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je depozicionování?
Co je depozicionování?
Depozicionování (negativní SEO) je proces, jehož prostřednictvím je snížena pozice určité webové stránky ve výsledcích vyhledávání, což je naprostý opak optimalizace pro vyhledávače (SEO). Depozycjonování webové stránky může být vnímáno jako nečestné praktiky v kontextu SEO optimalizace. Častěji je však spojeno s technikami, které mají za cíl snížit pozice konkurenčních stránek, což se považuje za Black Hat SEO. Techniky používané při depozycjonování zahrnují jak on-site, tak off-site aktivity.
Obsah
Na čem se zakládá depozicionování webové stránky?
Existuje možnost, kdy majitel několika webových stránek bude muset provést depozycjonování na své stránce za účelem zlepšení výsledků vyhledávání Google jiné webové stránky. Je však nutné si pamatovat, že v takové situaci by mělo být depozycjonováno pouze jedno místo a neměly by se používat nečestné praktiky, které by mohly poškodit další důležité weby. Takové činnosti jsou také označovány za čistě reputační optimalizaci, protože většinou slouží k udržení pověsti firmy na internetu v případě, že obdrží například velké množství negativních recenzí nebo když je dobré jméno firmy nějakým způsobem narušeno. Je důležité provádět depozycjonování promyšleně a v souladu s pokyny Google, aby se předešlo negativním důsledkům pro danou webovou stránku.
Negativní SEO v kontextu Black Hat SEO
Depozycjonování stránky představuje vážné nebezpečí, které může být využito nečestnou konkurencí. Toto nástroj se používá k dosažení výhody nad konkurenčními stránkami na internetu. Někteří lidé používají metody, které jsou v rozporu s pokyny Google, a ty zahrnují spamování klíčovými slovy, vytváření obsahu nevhodného pro uživatele, kopírování obsahu jiných stránek a odstraňování cenných odkazů. Dále jsou odkazy na web umisťovány na nízko kvalitních stránkách, jako jsou reklamní stránky nebo pornografické portály. Často se také pokouší skrýt obsah před vyhledávacími roboty bez souhlasu a znalosti majitele, a v poslední době se také zveřejňují negativní recenze.
Jak zkontrolovat odkazy vedoucí na naši stránku a proč je důležité získávat kvalitní odkazy?
Aby bylo možné ověřit, zda naše webová stránka není snižována ve výsledcích vyhledávání kvůli nekvalitním odkazům, je dobré využít různé SEO nástroje. Mezi tyto platformy patří běžně známé nástroje, jako jsou Ahrefs, Google Search Console a Majestic. Díky těmto nástrojům můžeme podrobně prozkoumat odkazy směřující na naše webové stránky. To nám umožňuje včas odhalit škodlivé odkazy a podniknout příslušné kroky k jejich odstranění nebo zablokování. Tímto způsobem je možné vyhnout se snížení pozice stránky ve výsledcích vyhledávání.
Je třeba si však uvědomit, že kvalitní odkazy jsou nesmírně důležité pro dosažení dobré pozice naší stránky na internetu. Proto bychom se měli zaměřit především na získávání hodnotných a přirozených odkazů, které pozitivně ovlivní viditelnost naší webové stránky.
Důsledky depozicionování - co je dobré vědět?
Praktiky jako depozicionování jsou neetické a představují porušení pravidel konkurence na internetu. Navíc vystavují webovou stránku riziku finančních sankcí a odstranění z výsledků vyhledávání. Využívání těchto metod depozicionování může vést k ztrátě důvěryhodnosti a pověsti firmy, stejně jako poškodit uživatele, kteří nebudou schopni najít potřebné informace na stránce. Je důležité mít na paměti, že akce zaměřené na snížení optimalizace mohou vést k právním následkům v případě jejich prokázání.
Bohužel, nečestná konkurence může způsobit depozicionování stránky, ale existují způsoby, jak snížit jeho účinky prostřednictvím systematického SEO. Použití legálních a pravidly Google se řízených SEO technik, založených na hodnotném a unikátním obsahu, přirozeném odkazování a optimalizaci klíčových slov, je klíčové pro dosažení trvalé pozice ve výsledcích vyhledávání a budování pozitivního obrazu na internetu. Navíc taková strategie účinně ztěžuje negativní akce konkurence.