Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to storytelling?
Co je to storytelling?
Lze říci, že storytelling je nic jiného než dovednost vyprávět příběhy. Avšak vyprávěný příběh obvykle má za cíl předat určitou informaci, myšlenku nebo emoci. V dnešní době je svět marketingu přesycen různými reklamními sděleními, a proto se dovednost vyprávět příběhy způsobem, který přitahuje pozornost publika, stává stále více žádoucí. Představování příběhů tímto způsobem vyžaduje kreativitu, ale zisky, které lze získat, jsou neocenitelné.
Storytelling v marketingu - jak ho používat?
Existuje mnoho výhod storytellingu. Přečtěte si o nich a zjistěte, jak používat storytelling ve své marketingové strategii. Představujeme 3 hlavní výhody, které můžete dosáhnout pomocí storytellingu.
- Kdo nemá rád poslouchat zajímavé příběhy, a tím spíše takové, které zapojují a podněcují představivost a emoce u posluchačů? Každý má rád dobré příběhy. Dobře vyprávěný příběh si snadněji zapamatujeme na delší dobu než suchou informaci o produktu, na kterou brzy zapomeneme. Děje se tak proto, že emoce a vizualizace vyvolané příběhem usnadňují proces zapamatování.
- Dobře používaný storytelling pomáhá při budování vztahu mezi vypravěčem a posluchači nebo publikem, což vede k jejich většímu zapojení a loajalitě.
- Opowiedziana historia może w zrozumiały sposób przedstawić odbiorcom skomplikowaną koncepcję.
Jak vyprávět dobrý příběh?
Pokud chceme, aby náš vyprávěný příběh měl skutečný vliv na zvýšení zájmu o naši značku nebo produkt, musíme mít na paměti několik důležitých aspektů. Prvním aspektem jsou emoce, které chceme vyvolat. Příběh, který vyprávíme, by měl působit autenticky, a proto je dobré se vyhnout opakujícím se schématům při vyprávění. Příběh by měl obsahovat mnoho detailů, které posluchači usnadní jeho vizualizaci v hlavě. Měl by také odpovídat na nejdůležitější otázky, budovat napětí a poté uspokojovat zvědavost. Samozřejmě je důležité přizpůsobit jazyk situaci; jinak budeme vyprávět příběh našim přátelům a jinak důležitým potenciálním klientům.