Backlink - co to je?

Backlink - definice podle M16.pl

Jinak zpětný odkaz, a dříve mnohem populárnější název byl hypertextový odkaz.

Zpětný odkaz (backlink) není nic jiného než odkaz z jedné stránky, který směřuje na druhou a může obsahovat další atributy, které usnadňují algoritmu Google rozpoznání záměru.

K čemu slouží backlink?

Umístění zpětného odkazu na stránce umožňuje uživatelům (a robotům Google) snadnější přechod na jinou stránku, která se týká konkrétního obsahu. V současnosti je zpětný odkaz jedním z hlavních prvků optimalizace pro vyhledávače, protože prakticky od počátku existence vyhledávače Google umožňoval „pochopit“, která stránka by měla být výše ve výsledcích vyhledávání.

Proč mají zpětné odkazy význam při optimalizaci?

Algoritmus Google je stále algoritmus, tedy stroj, který se inženýři Googlu snaží vylepšit tak, aby co nejlépe určoval, která stránka si zaslouží vysokou pozici a která ne. V počátečních fázích fungování algoritmu bylo předpokladem velmi jednoduché - pokud na stránku vedlo mnoho zpětných odkazů (často jiné stránky „zmínily“ nějakou konkrétní), získávala v „očích“ algoritmu větší autoritu. Samozřejmě, SEO specialisté rychle našli tuto závislost a začali získávat odkazy ne přirozeným způsobem, což vedlo k dalším změnám algoritmu a tím k oslabení „síly“ samotného linkování.

Dodnes zpětné odkazy ovlivňují pozice, už ne tak přímo, jako dříve, ale bez nich je prakticky nemožné dosáhnout uspokojivých výsledků.

Nejčastěji používané atributy zpětného odkazu

  • rel="nofollow" - Standardně každý odkaz bez tohoto parametru je považován za „dofollow“, což znamená, že „přenáší sílu“ na stránky, na které je odkazováno. V teorii by robot Google, vidící tento parametr, neměl přecházet na stránku, kterou jsme podlinkovali. Po kliknutí na takový odkaz uživatel přejde na odkazovanou stránku, aby se vrátil na předchozí stránku, bude muset použít tlačítko „zpět“ ve svém prohlížeči.
  • target="_blank" - Přidání tohoto parametru otevře odkazovanou stránku v novém okně. Odkazováním tímto způsobem teoreticky chceme někoho povzbudit k přechodu na jinou stránku, ale zároveň nechceme, aby tím opustil naši stránku.

Máme k dispozici ještě několik dalších parametrů, ale tyto dva popsané výše jsou nejdůležitější.

Jak zkontrolovat, jaké atributy má zpětný odkaz?

Nejjednodušším způsobem, jak zkontrolovat jednotlivé zpětné odkazy, je kliknout v prohlížeči Chrome pravým tlačítkem myši na externí odkaz a poté vybrat "Prozkoumat".

Zaměříme se na kód obsažený v "<a>...</a>", pokud tam nejsou výše uvedené parametry, znamená to, že se jedná o plnohodnotný dofollow odkaz.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: