Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to Above The Fold (ATF)?
Co je to Above The Fold (ATF)?
Above the Fold (ATF) - je to termín vztahující se k oblasti na webových stránkách. Přesněji se jedná o první oblast viditelnou po otevření stránky v okně prohlížeče bez rolování. Vše, co je pod tímto pohledem, se nazývá sekcí Below the Fold.
Co by měla obsahovat oblast Above the Fold?
Vlastně to záleží na obsahu stránky, k čemu je určena, nebo dokonce na typu zařízení, na kterém bude zobrazena. Nicméně v této oblasti by měly být vždy klíčové informace, nebo alespoň jejich velká část. V této sekci by se mělo nacházet:
* logo, menu a často také CTA (call to action),
* nadpis h1 informující o tom, o čem je stránka,
* breadcrumbs (chlebové omáčky) ukazující, kde se nacházíme,
* hlavní grafika, náhled, pozadí,
* začátek obsahu nabídky, produktu, článku, informací atd.
Proč je Above the Fold tak důležitý?
Tato oblast je velmi důležitá, protože má velký vliv na pozicování a UX (uživatelský zážitek). Pokud bude tato sekce špatně navržena, může to významně ovlivnit míru odchodu, stejně jako nízkou konverzi cíle.