Co to je CPV?

CPV (náklady na zobrazení) je náklad, který je účtován za zhlédnutí reklamního videa v rámci reklamních kampaní Google Ads na platformě YouTube. Inzerent platí za reklamu pouze v případě, že je zhlédnuta až do konce, pokud byla sledována minimálně 30 sekund u delších reklamních videí, nebo pokud uživatel interaguje s reklamou.

Jak funguje kampaň v cenovém modelu CPV?

Reklamní kampaně na YouTube jsou součástí systému Ads. Tato kampaň se objevuje v reklamní síti, tedy v systému In-Stream, kde jsou reklamy zobrazeny před nebo během sledování videí uživateli na portálu YouTube. Náklad, který vzniká při jednom zhlédnutí reklamy, se nazývá právě CPV.

YouTube je jednou z hlavních internetových platforem v oblasti marketingu. Má široké publikum v Polsku, které čítá přibližně 10 milionů uživatelů. Proto je to mimořádně účinný nástroj pro propagaci značky a produktů firmy.

Kdy je tento cenový model dostupný?

Tento cenový model je k dispozici při vytváření video reklam, pokud vybereme jeden z následujících cílů reklamní kampaně:

  • Zvážení nákupu produktu dané značky - v tomto případě je možné stanovit CPV ve všech podtypech kampaně;
  • Povědomí a dosah značky - CPV lze stanovit pouze při výběru sekvenční reklamy.

Stanovený CPV není výdajem, který ponese, protože skutečný CPV může být nižší než maximální hodnota CPV. To vyplývá z skutečnosti, že skutečná sazba za zobrazení bude taková, jakou je třeba k překonání dalšího inzerenta v hodnocení.

Na čem závisí skutečné CPV?

Při cenovém modelu Cost Per View (CPV) skutečné náklady závisí na kvalitativním skóre, tedy na míře přizpůsobení reklamy potřebám zákazníka a hodnocení reklamy. Významným faktorem ovlivňujícím hodnocení reklamy je maximální CPV stanovený inzerentem.

Cenové modely

V oblasti internetového marketingu existuje mnoho různých cenových modelů, které jsou populární. Mezi ně patří:

  • CPM - cost per mille - náklady na tisíc zobrazení,
  • CPC - cost per click - náklady za každé jednotlivé kliknutí,
  • CPE - cost per engagement - náklady na zapojení,
  • CPA - cost per action - průměrné náklady na akci,
  • CPV - cost per view - náklady na zhlédnutí.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: