Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co to je CPV?
Co to je CPV?
CPV (náklady na zobrazení) je náklad, který je účtován za zhlédnutí reklamního videa v rámci reklamních kampaní Google Ads na platformě YouTube. Inzerent platí za reklamu pouze v případě, že je zhlédnuta až do konce, pokud byla sledována minimálně 30 sekund u delších reklamních videí, nebo pokud uživatel interaguje s reklamou.
Obsah
Jak funguje kampaň v cenovém modelu CPV?
Reklamní kampaně na YouTube jsou součástí systému Ads. Tato kampaň se objevuje v reklamní síti, tedy v systému In-Stream, kde jsou reklamy zobrazeny před nebo během sledování videí uživateli na portálu YouTube. Náklad, který vzniká při jednom zhlédnutí reklamy, se nazývá právě CPV.
YouTube je jednou z hlavních internetových platforem v oblasti marketingu. Má široké publikum v Polsku, které čítá přibližně 10 milionů uživatelů. Proto je to mimořádně účinný nástroj pro propagaci značky a produktů firmy.
Kdy je tento cenový model dostupný?
Tento cenový model je k dispozici při vytváření video reklam, pokud vybereme jeden z následujících cílů reklamní kampaně:
- Zvážení nákupu produktu dané značky - v tomto případě je možné stanovit CPV ve všech podtypech kampaně;
- Povědomí a dosah značky - CPV lze stanovit pouze při výběru sekvenční reklamy.
Stanovený CPV není výdajem, který ponese, protože skutečný CPV může být nižší než maximální hodnota CPV. To vyplývá z skutečnosti, že skutečná sazba za zobrazení bude taková, jakou je třeba k překonání dalšího inzerenta v hodnocení.
Na čem závisí skutečné CPV?
Při cenovém modelu Cost Per View (CPV) skutečné náklady závisí na kvalitativním skóre, tedy na míře přizpůsobení reklamy potřebám zákazníka a hodnocení reklamy. Významným faktorem ovlivňujícím hodnocení reklamy je maximální CPV stanovený inzerentem.
Cenové modely
V oblasti internetového marketingu existuje mnoho různých cenových modelů, které jsou populární. Mezi ně patří:
- CPM - cost per mille - náklady na tisíc zobrazení,
- CPC - cost per click - náklady za každé jednotlivé kliknutí,
- CPE - cost per engagement - náklady na zapojení,
- CPA - cost per action - průměrné náklady na akci,
- CPV - cost per view - náklady na zhlédnutí.