Jak prowadzić profil social media

Jak řídit profil na sociálních médiích?

Na první pohled se může zdát, že správa firemního profilu na Facebooku nebo Instagramu je snadná! 🙂 Jak na to jít a neudělat chybu (zejména proto, že krize na sociálních sítích často vypuknou o víkendech)?

Sociální média — krok za krokem

1. Založte fanpage
(Tu również uwaga, sporo osób lubi pisać “zapraszamy na naszego FUNpage”), a nie profil osobisty.
Niestety w sporej ilości firm zdarza się, że ktoś na początku zakładając konto firmowe tworzy konto prywatnego użytkownika. Oba typy profili znacząco różnią się między sobą. Na kontach prywatnych Znajomych możemy mieć max. 5000. Nawet jeśli profil Twojej firmy lubi aktualnie 5 osób, to chyba warto celować wyżej?

2. Doplňte všechny údaje
Stažení avatara a uvedení webové stránky nestačí. V současnosti často nejprve kontrolujeme informace o firmě na Facebooku spíše než na webu. Nezapomeňte tedy přidat otevírací hodiny, charakteristiku firmy a uvést adresu - NE kde je firma registrována, ale kde má své skutečné sídlo. Totéž platí pro Instagram – v popisu uveďte odkaz na svou stránku a základní kontaktní údaje. Ostatní doplní fotografie. Pokud vlastníte restauraci, doporučuji na FB „připnout příspěvek“, aby se zobrazoval na začátku stránky (klikněte na tři tečky v pravém horním rohu příspěvku a vyberte první možnost), aby lidé, kteří hledají dobré jídlo, věděli, co nabízíte a za kolik.

3. Nebluďte
Pokud jde o fotografie, doba, kdy byli lidé slepí, už dávno minula. Příliš dokonalé a nesourodé fotografie, které naznačují, že fotka byla pravděpodobně pořízena na jiném kontinentu (když u nás je drsná zima a na obrázku jsou palmy) – to jsou spíše stockové fotografie, stažené z internetu, s modelkou, kterou lze vidět minimálně v 100 dalších místech. Pokud hodláte zveřejňovat něco bez smyslu, lépe to vůbec nepřidávat. K čemu mají sloužit fotografie, které nejsou vaším autorským dílem, na které bylo pouze vloženo logo? Skvělý příklad toho, jak NEřídit Instagram, jsme přiložili v tomto příspěvku.

4. Nekupujte
Záleží vám na skutečných příznivcích a fanoušcích, nebo na uměle nafouknutých číslech? Stejně jako výše – každý si dokáže spojit fakta. Polský výrobce, firma působící na místním trhu, a stránku mají rádi převážně lidé s cizími příjmeními a avatary s tmavou pletí? Druhá otázka - proč má profil 1000 sledujících, ale pod fotografiemi máte pouze 4 lajky? Facebook i Instagram slouží ke kontaktu se zákazníkem, budování povědomí o značce, nikoli závodu o čísla.

5. Nebojte se velkých štítků!
Buďme upřímní... psaní s pravopisnými chybami, pokud je vám více než 10 let, je ostuda. Jasně, nikdo není dokonalý, překlepy se stávají atd. atp. Pro "dialog" se zákazníkem je nejlepší delegovat osobu, která nemá problém psát správně jednoduché věty s českými znaky. Pokud máte pocit, že to nemusí být ideální, požádejte někoho jiného, aby se na text podíval – může si všimnout něco, co jste přehlédli. Pomoci nám může také stránka jako ortograf.pl, která zvýrazňuje chyby. Stačí i Word – ten také zvýrazní špatně napsaná slova červeně.

6. Instagram není Facebook
Instagram je založen na fotografiích. Pokud jste něco zachytili na fotografii a děláte to docela často – zveřejňujte to na Instagramu a před slova vkládejte hashtagy (#). Můžete přidat ještě dvě věty, ale ne popis nabídky, který by se vešel na celé dva A4!

7. Akce = reakce

Pokud jste se již rozhodli propagovat své služby prostřednictvím sociálních médií, musíte si pamatovat, abyste měli ruku na pulsu. Není nic horšího než ignorovat čtenáře a nereagovat na otázky. Ještě horší je agresivita. Je známo, že komentář může bolet. Při publikování obsahu na sociálních médiích se však souhlasíme s tím, že budeme trochu celebritou – musíme si uchovat chladnou hlavu a nevyvolávat konflikty. Někdo vám dal 1 hvězdičku, protože máte příliš drahé služby? Odpovězte s klidem a slušností. Pokud to je možné, představte své výhody s odůvodněním, odkud ceny pocházejí. Vyvarujte se odpovědí ve stylu "tak jděte jinam, chudáku!" 😉

Sprawdź również:

Další příspěvky:

Podívejte se také na náš marketingový slovník:​