Blog firmowy jak prowadzić

Podnikový blog - jak ho vést?

Vedení blogu

Ahoj! Po posledních změnách v algoritmu Google je pro robota nejdůležitější kvalitní obsah (#contentistheking), proto stojí za to psát tematické příspěvky na podnikový blog. Kromě toho jeden z našich příspěvků – optimalizace v Bielsko - od čeho začít – nám přinesl spoustu klientů, takže nejde jen o viditelnost. Specializuji se hlavně na optimalizaci a technickou podporu, ale také se občas pustím do psaní příspěvků. Není to tak obtížné, jak si všichni myslí, stačí jen dávka trpělivosti. Takže upravuji píseň Jerzyho Stuhra, protože...

Zpívat a psát firemní blog může KAŽDÝ… …někdo lépe, někdo hůře.

Máme několik bodů, které musíme realizovat. Dobře, ale odkud začít? 0. Nápad! – s tím je to někdy těžké, ale znalost své nabídky nebo nejdůležitějších produktů/služeb pomůže využít nástroje SEO (bod 1).

1. Výběr klíčových slov
Klíčovým slovem na blozích/průvodcích je obvykle fráze longtail, kterou musíme vybrat na základě jednoho z nástrojů. Proč? Často něco nazýváme naším odborným způsobem, což může být pro ostatní nepochopitelné, a určitě toto pojmenování nezadávají do Googlu. Níže popisuji nástroje, které používáme, vyberte ten, který vás zajímá. Senuto (placený nástroj SEO) Google Ads / Plánovač klíčových slov Januszův způsob zdarma Dobře, máme klíčová slova, teď jdeme dál!

2. Píšeme text.
Nebudu se zde rozepisovat o jazykové správnosti, to jsme se učili ve škole ;). Základní pravidla psaní textů na firemní blog:
- používání nadpisů, tučného písma
- lehkost textu
- rychlé, jednoduché informace
- odrážky při výčtech (wow, to už mám z hlavy)
- nasycení klíčovými slovy
- interní odkazování

Nadpisy a tučné písmo - proč? Přiznejte se, když jdete na článek na zpravodajských serverech, první věc, co uděláte, je rychle přečíst nadpisy, a teprve potom začnete číst článek. Pokud však vždy čtete od začátku do konce bez povrchního prohledávání textu – věřte mi, jste v menšině. Zde je obzvlášť důležité použití nadpisu H1, který pomáhá stránce dosáhnout dlouhého ocasu.

Lehkost textu – nikdo nemá rád čtení těžkých, odborných textů, ze kterých si odnese jen málo a potřebuje kontaktovat odborníka, aby cokoliv pochopil. Příklad? Správní řád.

Rychlé, jednoduché informace – nepíšete knihu, pište lakonicky!

Odrážky – zaručují přehlednost textu a dodávají mu lehkost. Pište tak, aby ostatní chtěli číst.

Nasycení klíčovými slovy – v předchozím kroku jsme vybírali klíčová slova, která by váš firemní blog měl mít, aby měl určitý efekt. Pamatujte – nepíšete text, který má ve každé větě vaši frázi – to je snadno odhalitelné Googlem a určitě vám to nepomůže.

Interní odkazování – díky němu robot Google rychleji indexuje vaše ostatní stránky, na které odkazujete. Kromě toho podporuje optimalizaci klíčových slov a umožňuje bojovat s kanibalizací v rámci webu. Jako anchor (propojené slovo) je vždy nejlepší používat hlavní frázi odkazované stránky/příspěvku. Pokud prolinkujete produkt/službu, o níž právě píšete, můžete dokonce získat nového zákazníka!

Abychom vše doplnili, přidejte do svého příspěvku nějaké obrázky – vždy je to příjemnější pro oko a může to dokonce pomoci viditelnosti stránky na vaši frázi (za předpokladu, že nastavíte alternativní text obrázku jako frázi).

Více informací o tom, jak vytvořit kvalitní obsah.

Firemní blog by nikdy neměl být zanedbáván. Snažte se psát pravidelně, tvrdá práce se vyplácí. Po každé změně na stránce ji vždy hlaste k opětovnému indexování v Googlu, aby věděl o vašich úpravách.

Své texty vždy nechte přečíst někomu jinému – snadno odhalí vaše jazykové chyby nebo překlepy, které jste vy sami nenašli. Já je vždy dávám naší copywriterce (díky!).

Naše komplexní kampaň SEM spočívá nejen v kompletní správě firemního blogu (psaní, redigování textů), ale také v těchto oblastech:
google ads
optimalizace SEO
social social
Grafické projekty

Sprawdź również:

Další příspěvky:

Podívejte se také na náš marketingový slovník:​