SEO - co to je?

SEO - definice podle M16.pl

SEO je zkratka pro anglické „search engine optimization“, tedy optimalizaci webu pro vyhledávače. SEO je součástí pozicování, ale nemělo by být zaměňováno s pozicováním.

SEO = Optimalizace

SEO ≠ Pozicování

Pozicování je ovlivňování hodnocení vyhledávačů všemi dostupnými technikami, aby se dosáhlo zamýšleného výsledku (také prostřednictvím zpětných odkazů). SEO je proces, jehož cílem je připravit web tak, aby splnil pokyny Google a interní pokyny agentury provádějící aktivity, podložené předtím provedenými testy.

Co patří do SEO?

O aktivitách souvisejících se SEO mluvíme vždy, když práce zahrnují prvky uvnitř webové stránky nebo internetového obchodu.

  • SEO audit - nalezení a popis chyb, které mohou mít vliv na nižší pozici, než jaká je možná k dosažení,
  • výběr klíčových slov pro optimalizaci - na základě historických dat, reklamních kampaní nebo odhadovaného provozu z vlastních a konkurenčních frází,
  • výběr témat na blogové články,
  • analýza konkurence,
  • testy a implementace nových řešení v rámci stránky.

Black Hat a White Hat SEO

Techniky BHS (Black Hat SEO) jsou způsoby, jak zvýšit pozici ve výsledcích vyhledávání (SERP), které od začátku předpokládají určité porušení oficiálních pokynů. Na internetu existují odvětví, kde většina konkurentů používá tyto techniky (nezáleží jim na doméně, kterou mohou rychle změnit v případě filtru nebo zákazu). Technika Black Hat má ze své podstaty relativně rychle dosáhnout pozice a nasbírat objednávky. Důsledkem bývá obvykle pozdější filtrování algoritmem Google a dále vytvoření další kopie stránky a zahájení celého procesu znovu.

Technika WHS (White Hat SEO) zahrnuje jednání v souladu s pokyny Google, bez porušování jakýchkoli pravidel. V teorii White Hat SEO zaručuje, že doména nedostane filtr, ale můžeme věřit praktickému monopolistovi na našem trhu? 🙂 Provádění SEO v bílé formě efektivně blokuje možnost využít některé "díry" algoritmu, což chrání doménu, ale značně omezuje také možnost dosáhnout vysokých výsledků.

Gray Hat SEO - tedy 50/50, snažíme se jednat v souladu s pravidly, tak jako u White Hat SEO, ale některé nesmyslné pokyny vynecháváme, přičemž do našeho "klobouku" přidáváme trochu černé.

Jaký barevný klobouk SEO pro koho?

Vedete obchod v oblasti erotiky, modrých tablet, doplňků stravy nebo půjček? - Nepodaří se vám prosadit normálními prostředky, zkuste černý klobouk 🙂

Ve všech ostatních případech bude nejlepším řešením šedý odstín, který vyhovuje prakticky všemu.

Jednorázové SEO

Může se jednou udělat SEO pro obchod nebo webovou stránku a mít tento krok za sebou?

Ano, je možné, objednat SEO audit jako jednorázovou akci, zavést změny, ale pokud chcete mít SEO svého webu na dobré úrovni, je dobré alespoň jednou za několik měsíců nechat agenturu posoudit aktuální stav stránky.

SEO je proces, stejně jako užívání CBD; po vypití celé lahvičky najednou nebudete mít lepší výsledky než při několika jednotlivých dávkách. Skutečné výsledky se objeví po několika týdnech užívání, a pokud nebudou uspokojivé, je třeba dávku zvýšit.

Může být SEO pokazeno?

Můžete a často velmi! Pamatujte, že každý den se mění mnoho jak v offline, tak v online světě. Pokud využijete služeb někoho, kdo získal své poslední zkušenosti před několika lety nebo zůstal na této úrovni, může to udělat větší škodu, než užitek, který SEO přinese. Knihy o SEO z před dvou let již obsahují mnoho chybných informací.

Co je v SEO důležité?

  • vlastní zkušenost,
  • vlastní testy,
  • schopnost vyvozovat závěry,
  • schopnost analyzovat konkurenci,
  • neustálé rozšiřování a konfrontace svých znalostí,
  • schopnost kombinovat 🙂

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: