Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to webová stránka?
Co je to webová stránka?
Je to soubor stránek, adresů a podstránek, které jsou součástí společné domény. Nazývá se také webovou stránkou a obvykle se nachází na jednom serveru. Pokud se někdo ptá na webovou stránku, je třeba uvést název domény, tedy internetovou adresu.
Obsah
Příklady a druhy webových stránek
Není možné vyjmenovat všechny typy webových stránek, protože internet se vyvíjí velmi rychlým tempem a na síti neustále vznikají nové typy stránek.
Vybrané příklady:
Informativní
Informativní:** Zaměřují se na poskytování informací soustředěných na jedno téma nebo na více témat.
Nabídkové
Tyto stránky většinou patří majitelům firem, jejichž cílem je nabízet například služby optimalizace stránek.
Školící
Uživatel zde může najít informace o hledaných kurzech a často se setká s cennými znalostmi.
Zábavní
Navštívíte je, když hledáte zábavu, například online hry nebo YouTube.
Blogy
Obvykle je vedena jednou osobou a zaměřuje se na témata, která tato osoba představuje.
Internetové obchody
Nabízejí možnost procházení produktů a jejich nákupu, stejně jako často i prodej.
Hybridní webové stránky:
Weby, které kombinuje dvě nebo více kategorií stránek.
Příklad: Webová stránka, která obsahuje nabídku služeb, blogy a textový komunikační nástroj. Takové stránky jsou rozsáhlé, pohodlné a důvěryhodné, protože uživatelé mají přístup k mnoha funkcím a mají všechny potřebné informace.
Analytika a metriky na webových stránkách
Aby monitorovat a ověřovat účinnost, stejně jako další statistiky dané webové stránky, lze využít speciálních nástrojů určených právě pro tento účel. Příklady nástrojů:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Hubspot
- Hotjar
- MixPanel
Marketing webových stránek
Vytvoření webové stránky a její publikování na síti, které představuje vaši nabídku, je velkým úspěchem. Abychom tento úspěch dokončili, je třeba přesvědčit čtenáře, tedy potenciální klienty.
Marketing webových stránek je velmi rozsáhlé téma. Lze v něm vyčlenit minimálně několik základních kanálů, díky kterým budeme schopni účinněji propagovat naši stránku. Příklady nejpopulárnějších nástrojů:
Google Ads
Řešení společnosti Google založené na placení za generaci návštěvnosti a dosažení potenciálních klientů. Platba může být účtována za kliknutí na reklamu, za její zobrazení nebo jinak. Společnost nabízí mnoho formátů reklamy.
Optimalizace stránek (SEO)
Forma propagace webových stránek založená na generaci organické návštěvnosti z výsledků vyhledávání populárních frází a klíčových slov. SEO je schopno nabídnout on-site aktivity zaměřené na optimalizaci obsahu a technických parametrů webu, stejně jako off-site aktivity mimo web, například získávání cenných zpětných odkazů.
Content marketing pro webové stránky
Má za cíl poskytovat vysoce kvalitní obsah. Zaměřuje se na upoutání pozornosti cílové skupiny na počátečním stupni nákupu. Je důležité zmínit, že content marketing zvyšuje důvěryhodnost a zlepšuje rozpoznatelnost značky či osoby.
Social Media
Návštěvnost na platformách jako Facebook, Reddit, Twitter je v současnosti standardem. Každá z těchto stránek nabízí obrovské možnosti a reklamní produkty, které vám umožní propagovat vaši nabídku. Možnost využít efektivní reklamu je na dosah ruky.
Mailing
Vytvoření mailingového seznamu se může zdát jako dlouhý a monotónní proces. O mnoho lepší je zaměřit se na komunikaci s uživateli už od samého začátku a zapojit je do interakce. Díky tomu bude každá další propagace, oznámení atd. téměř zcela zdarma a rozhodně snadnější.
Affiliate Marketing
Základem je spolupráce s osobami, které budou samostatně sponzorovat váš produkt. Majitel webové stránky sdílí provizi za každou transakci, která přišla díky takové osobě.
Náklady na vytvoření webové stránky
Webová stránka může být vytvořena v rámci vlastních možností (např. využitím prostředí WordPress). Díky dostupným zdrojům znalostí, příručkám a technickým informacím na internetu jsme schopni realizovat naši vizi webové stránky v relativně krátkém čase.
Pokud se chceme spolehnout na profesionály, výroba takové stránky nás obvykle může stát od několika do několika desítek tisíc korun. Cena závisí na úrovni složitosti webu.
Webová stránka je základem pro další propagační aktivity.
V dnešní době se zdá, že vlastnictví webové stránky je nezbytností, pokud chceme vést vlastní podnikání. Pokud ji nemáme, bude pro nás obtížnější propagovat naše řešení a dosáhnout širšího okruhu příjemců.