Marketingová agentura » Marketingový slovník » Responsivita – co to je?
Responsivita - co to je?
Obsah
Responsivita - definice podle M16.pl
Responsivita webových stránek nebo obchodu znamená flexibilní přizpůsobení zobrazení na maximální počet zařízení, na kterých může být služba prohlížena. Při změně velikosti webových stránek by měla nadále zachovat všechny funkce umožňující správné využívání jejích zdrojů.
Je responsivita důležitá?
Responsivita webových stránek a internetových obchodů je velmi důležitá. V současnosti se již nevytvářejí (a alespoň by se neměly vytvářet) služby, které nejsou responsivní alespoň pro základní zařízení, jimiž disponují potenciální zákazníci.
Důsledky nedostatku responsivity
Pokud máme internetový obchod, který nebude vytvořen a otestován z hlediska responsivity, nejzásadnějším důsledkem jejího nedostatku budou finanční výsledky. Potenciální zákazníci, kteří přijdou do obchodu z jakýchkoliv reklamních aktivit, ho v drtivé většině opustí, pokud nebudou moci pohodlně využívat jeho služby. Jak často se vám stalo, že jste navštívili obchod, kde se grafiky nebo texty překrývaly tak, že vám to znemožnilo nákup? I ta nejlepší cena dokáže efektivně odradit i nejvíce zapálené zákazníky, kteří raději nakoupí u konkurence.
Responsivita a SEO
Google neustále vylepšuje svůj algoritmus, aby se lépe přizpůsobil aktuální realitě, a má také vlastní systém pro kontrolu, zda je stránka responsivní. S přihlédnutím k tomu, že Google "ví", z jakého zařízení používáme přístup (např. z telefonu), a bude "vědět", že naše stránka není responsivní (přizpůsobena mobilním zařízením), je pravděpodobné, že nebude ochoten zobrazovat ve svém vyhledávači stránku, která nebude správně fungovat na telefonu. Odpověď je tedy jasná – určitě ne. Proto, dokud nedojde k vylepšení stránky, která není responsivní, naše agentura se nebude podílet na aktivitách souvisejících s marketingovou kampaní.
Jak zkontrolovat, zda stránka správně funguje na mobilních zařízeních?
Mobile-Friendly - test optimalizace pro mobilní zařízení
Nástroj poskytovaný Googlem je zcela zdarma a umožňuje rychle zkontrolovat, zda je stránka přizpůsobena mobilním zařízením. Test optimalizace pro mobilní zařízení Mobile-Friendly najdete zde:
https://search.google.com/test/mobile-frihttps://search.google.com/test/mobile-friendlyendly
Google Search Console - Obsluha na mobilních zařízeních
Připojení Google Search Console k webové stránce, kromě mnoha dalších funkcí, nám poskytuje možnost zhodnotit celý obsah stránky z hlediska mobilních zařízení, včetně podrobného výpisu možných chyb, doby detekce a doby opravy.
Nejčastějšími chybami jsou:
- malá velikost písma, která ztěžuje čtení textu,
- klikatelné prvky umístěné příliš blízko sebe,
- obsah širší než obrazovka.