Marketingová agentura » Marketingový slovník » Algoritmus Google – co to je?
Algoritmus Google - co to je?
Obsah
Algoritmus Google - definice podle M16.pl
Algoritmus Google je systém vyvinutý inženýry společnosti Google, jehož úkolem je mimo jiné hodnocení kvality webu a jeho následné umístění pro určité fráze ve výsledcích organického hledání.
Algoritmus Google je hloupý
Algoritmus je stále jen stroj, který se měsíce stává inteligentnějším, ale pravděpodobně se nedožijeme doby, kdy bude schopen dokonale vybírat stránky. Algoritmus je založen na předem stanovených pokynech, které ovlivňují kvalitu výsledků daného webu.
Od samého začátku existence algoritmu je možné s ním určitým způsobem manipulovat; činnosti související s optimalizací (SEO) jsou nic jiného než ovlivňování tohoto algoritmu, aby se optimalizovaný web objevoval výše.
Algoritmus je „hloupý“, protože se nedožijeme doby, kdy plně porozumí záměrům uživatelů a obsahu na stránce, zejména v polském jazyce. Algoritmus může pouze „domnívat se“ z kontextu celé obsahu stránky, že když píšeme o „hradu“, máme na mysli hrad na nošení, nikoli obrannou fortifikaci.
Jak podvést algoritmus Google?
Od počátku existence algoritmu odpovídajícího za organické výsledky bylo hlavním úkolem agentur zabývajících se optimalizací pokus o manipulaci s ním. Když byl nalezen prvek, který měl vliv na pozicování a začalo se s ním běžně pracovat, došlo k velké změně algoritmu, jejímž cílem bylo odstranit ze výsledků organických weby, které využívaly chybu.
Dříve stačilo přidat do meta-keywords velké množství klíčových slov v různých variantách, aby se rychle objevila na předních pozicích - algoritmus kladl velký důraz na tento prvek, což bylo odhaleno SEO specialisty a využito. S časem inženýři, vidící tuto situaci, snížili vliv meta-keywords na pozici stránky na nulu.
Podobná situace se odehrávala v případě "napichování" klíčových slov na stránce, například po čárce stovek frází, skrývání je jako bílý text na bílém pozadí, nebo nadměrném linkování z nízkokvalitních míst, či používání SWL (systému výměny odkazů).
Jak tedy podvést algoritmus Google a být vysoko v organických výsledcích? Je třeba strávit dny a měsíce testováním různých řešení a poté je s nikým nesdílet. Dříve či později konkurence dospěje k stejnému závěru, ale pro nás je lepší, když to udělá později 🙂