Marketingová agentura » Marketingový slovník » Sponzorovaný článek – co to je?
Sponzorovaný článek - co to je?
Je to článek publikovaný na internetu nebo v tradičním tisku. Používá se k propagaci produktů, služeb, firem nebo osob. Na rozdíl od běžného článku obsahuje grafiku, logo firmy nebo odkaz na stránku s popisovanou službou nebo produktem. Tyto texty jsou vytvářeny marketingovými agenturami, přímo propagovanou firmou nebo vydavatelem.
Sponzorovaný článek je koncipován tak, aby zaujal, pomohl nebo představil uživateli produkty a služby. Vytváří se přidáním hodnotného a aktuálního obsahu, který je prezentován srozumitelným a příjemným způsobem. Během tvorby je také důležité zajistit, aby byl užitečný pro čtenáře.
Tyto články mohou mít formu příruček, srovnání, odborných názorů nebo rozhovorů. Nejčastěji je připravují copywriteři na zakázku marketingových firem. K jejich vytváření se používají nástroje pro tvorbu a optimalizaci obsahu, přičemž jedním z nejlepších je Surfer SEO.
Kde publikovat sponzorované články?
Vzhledem k výrazné popularitě internetu je stále častěji lze najít právě tam a stále méně v klasických ekvivalentech. Tato média mohou mít dosah lokální, celostátní i celosvětový.
Tyto texty mohou být zveřejňovány na portálech s obecným i specializovaným zaměřením. Ceny se odvíjejí od typu portálu, generovaného provozu atd. Ceny mohou být velmi různorodé a především závislé na dosahu daného portálu. Například na místních stránkách, kde je provoz malý, publikace takového materiálu zřídka přesáhne částku sto zlotých. Naopak publikace na nejpopulárnějších internetových stránkách může překročit cenu i několika desítek tisíc zlotých.
Na internetu můžeme najít různé platformy agregující nabídky na publikaci článků na stránkách s rozmanitým zaměřením. V naší zemi patří mezi nejpopulárnější Linkhouse a WhitePress.
Jak napsat dobrý článek?
Jako první je třeba mít na paměti text, který bude hodnotný pro čtenáře. Dobré řešení je začít od stanovení cíle, kterého má obsah článku dosáhnout. Například obsah popisující nové produkty.
Dalším krokem je výzkum a ověřování dostupných informací. Zejména v případě obsahujícího reklamní charakter bychom měli prezentovat aktuální a pravdivé informace, a tyto informace by měly být přizpůsobeny potenciálním příjemcům. Například, pokud je náš článek určen pro široké publikum, použijeme jiná vyjádření a slova než v případě, že by text byl určen pro odborníky.
Dalším rozumným krokem je zkontrolovat jazykovou správnost. Kromě toho můžeme článek obohatit o fotografie, grafiky a hezké formátování. Tato opatření umožní vytvořit pěkné vizuální ztvárnění, které bude přitahovat uživatele.