Marketingová agentura » Marketing » Propagace stránek v Googlu - Agentura M16.PL
Propagace stránek v Googlu - Agentura M16.PL
Přítomnost firemní stránky nebo internetového obchodu ve vyhledávači Google je již několik let hlavním pilířem aktivit na internetu.
Firmy ze všech odvětví investují dodatečné prostředky, aby se objevily na vrcholu výsledků vyhledávání Google.
I ta nejkrásnější webová stránka, která se neobjevuje na internetu, potěší oko pouze nás a aktuální zákazníky, kteří znají její adresu.
Co je třeba udělat, abyste efektivně propagovali stránku v Googlu?
- Především je třeba začít podrobnou analýzou stránky z hlediska chyb, atraktivity obsahu a nabídky. Porovnat ji s konkurencí, zkontrolovat výhody a nevýhody konkrétních řešení.
- Stanovit, v jakém okruhu budou zákazníci získaní ze stránky atraktivními kontrakty. V tomto případě je důležité počítat s realistickými cíli. Bude mnohem jednodušší se propagovat v okruhu 30 km od sídla firmy než cílit na celé Polsko.
- Vybrat vhodná klíčová slova na základě vlastních zkušeností a celého odvětví.
- Spustit kampaň Google Ads (dříve Google AdWords).
- Zahájit optimalizaci pro vyhledávač Google.
- Obohatit kampaň o obsahový marketing.
Úvodní SEO audit můžete provést sami, v Googlu je mnoho bezplatných aplikací, které vám umožní přinejmenším načrtnout základní chyby, které ztěžují optimalizaci stránky.
Technická část by měla také zahrnovat arsenal základních a navíc bezplatných nástrojů od Google. Mezi takové nástroje patří:
- Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools) - zde po ověření stránky obdržíme mnoho užitečných informací, jako je aktuální stav stránky, počet klíčových frází, pro které se naše stránka již zobrazuje ve vyhledávači Google, a případné zmínky o chybách a problémech, které ztěžují úspěšnou optimalizaci webu.
- Google Analytics - to je analytický systém, který měří návštěvnost na stránce. Má velmi mnoho vyspělých funkcí, ale stačí pouze několik pohledů, abychom získali nejdůležitější údaje týkající se propagované stránky. V Google Analytics bohužel už nezjistíme, z jakých frází přišli uživatelé na stránku firmy.
Efektivní propagace stránky v Googlu se neobejde bez výběru správného dosahu.
Naše hodnocení je, že existuje jedno nejdůležitější pravidlo. Každá firma, malá nebo velká, by se měla objevovat na svá hlavní klíčová slova v Google při místních dotazech. Pokud provozujeme autoservis v Tychách, musíme mít vysokou pozici na frázi "mechanik samochodowy Tychy", bez ohledu na to, zda se tato pozice v Google zobrazí díky kampani Google Ads nebo v rámci odpovídajících SEO aktivit na webových stránkách firmy.
Při hodnocení dosahu kampaně je důležité myslet chladně, často příliš vysoké ambice mohou potopit i ten nejvíce nadějný podnik. V případě výše zmíněného autoservisu v Tychách není dobré se iluzorně domnívat, že potenciální zákazník z Varšavy, nebo dokonce z Katovic, přijede právě na toto místo. Rozšířením reklamy v Google na tak daleko související s autoservisem se dříve nebo později (většinou dříve) objeví problém s utracením rozpočtu. Lidé budou přicházet, ale z důvodu nepřijatelně dlouhého dojezdu to vzdají, a tím pádem reklama nebude přinášet příjmy.
Kromě dosahu jsou velmi důležité fráze, na které by se firemní stránka měla zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.
Výběr správných slov je velmi důležitý a také obtížný. Na začátku doporučujeme vcítit se do role potenciálního zákazníka a zamyslet se, jak by použil vyhledávač Google, aby našel konkrétní službu nebo produkt.
Je dobré mít na paměti kletbu znalosti, tedy problém, kdy my přesně známe produkt nebo službu, což ovlivňuje naše formulace dotazů. Například jeden z našich klientů se rozhodl pro optimalizaci a navrhl frázi "asenizacja bielsko", i když lidé, tedy jeho potenciální zákazníci, hledají jednodušeji a zadávají běžné "wywóz szamba bielsko".
Analýza stran konkurence a výsledků vyhledávání pro konkrétní dotazy obvykle poskytuje několik dalších nápadů.
Optimalizace ve vyhledávačích.
To je téma na samostatnou knihu. Firmy soutěží o pozice, aby se vyhnuly nutnosti platit za propagaci v placené části vyhledávače. Tento typ reklamy vyžaduje více času, ale lze říci, že propagace stránky v Googlu bez SEO nikdy nepřinese očekávané výsledky.
SEO Optimalizace stránek zahrnuje jak optimalizaci stávajícího webu – který musí splňovat pokyny Googlu, tak i externí činnosti. Hlavním cílem je dostat se do TOP10 pro nejdůležitější klíčová slova.
Ceny za optimalizaci stránky závisí na mnoha faktorech, především na konkurenceschopnosti odvětví a klíčových slov a na současném stavu stránky. Nabídka optimalizace by měla obsahovat informace o časovém plánu prací, SEO auditu a kampani linkbuildingu.
Content marketing je jedním z důležitějších prvků propagace, který doplňuje ostatní prvky kampaně.
Odpowiedně připravené články umístěné na odborných, místních nebo celostátních webech umožňují oslovit novou skupinu čtenářů, ale také získat cenné odkazy, které v budoucnu umožní ještě efektivněji optimalizovat vlastní produkty a služby pro dotazy, které jsou v současnosti mimo dosah. Článek publikovaný na takovém webu umožňuje za přijatelnou cenu dosáhnout velmi dobrého výsledku. Mnoho vydavatelů nabízí možnost placeného zveřejnění článku na sociálních sítích a kvalitně napsaný příspěvek má velkou šanci na dosažení vysokých pozic v hodnocení Google.
Content marketing podporuje optimalizaci stránek.