Míra odchodu - co to je?

Míra odchodu (angl. bounce rate) - není nic jiného než jedna z klíčových statistik v Google Analytics. Konkrétně je to procentuální hodnota, která ukazuje, kolik návštěv na stránce končí odchodem uživatele, tedy opuštěním stránky. Analytics zaznamenává odchody ve chvíli, kdy během dané relace uživatel zobrazí pouze jednu webovou stránku a poté ji opustí, aniž by provedl další akci, která by mohla být zaslána na server Analytics.

Jak interpretovat míru odchodu (bounce rate)?

Při interpretaci je třeba brát v úvahu, že úroveň vysoké míry odchodu hlavně závisí na charakteru samotné stránky. Uživatelé v internetovém prostředí se zcela odlišně chovají na stránkách, které obsahují kontaktní údaje, jinak při hledání informací na různých blozích a zcela jinak, když plánují nákup na e-shopu.

Odmítnutí v Google Analytics nastává ve chvíli, kdy uživatel navštíví jednotlivou webovou stránku a žádným způsobem na ní neinteraguje, což znamená, že nedochází k žádným dalším akcím, prohlížení dalších stránek ani podstránek, a uživatel nakonec opustí web. Pokud potenciální klient navštíví webovou stránku, vyhledá potřebné kontaktní informace a následně odejde, ale poté se ozve telefonicky nebo e-mailem a provede rezervaci nebo konzultaci, máme tu případ odchodu a konverze zároveň.

Vysoká míra odchodu vs nízká míra odchodu:

  • Vysoká míra odchodu na webu e-shopu může být způsobena nedostatkem zájmu o nabídku, což vede k nízkému zapojení uživatelů, kteří po návštěvě stránky nenajdou to, co hledali. Uživatelé navštěvují pouze jednu stránku, což způsobuje, že dochází k realizaci pouze jednoho požadavku na domovské stránce nebo na landing page.
  • Abychom předešli vysoké míře odchodu, měli bychom především vytvořit optimalizovaný, přehledný, poutavý a rychlý web, který bude schopen uspokojit potřeby a očekávání návštěvníků.
  • Nízká míra odchodu nastává tehdy, když uživatelé vyvolávají více než jeden požadavek; příkladem může být situace, kdy zobrazí více stránek než jen jednu. Jsou vedeni pomocí CTA (call to action), což vede k přechodu na jinou podstránku, kategorii nebo stránku.

Monitorování míry odchodu

Monitorování míry odchodu by mělo probíhat při realizaci reklamní kampaně pro každé téma, zejména při propagaci e-shopů. Analýza míry odchodu dané stránky umožňuje neustálé zlepšování obsahu, což zvyšuje jeho atraktivitu a celkovou kvalitu webu. Kromě toho lze sledovat chování uživatelů a analyzovat jejich aktivity během nákupního procesu.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: