Co je CPM?

Náklady na tisíc zobrazení (ang. Cost per mille, CPM) jsou reklamním modelem v internetovém marketingu, který se běžně používá a znamená náklady na oslovení tisíce uživatelů nebo náklady na tisíc zobrazení. Předpokládejme, že cena CPM činí 15 zł, pak cena za každé tisíc zobrazení bude činit 15 zł.

Jaký je rozdíl mezi kampaní CPM a CPC?

Při rozhodování o investicích do reklamy Google Ads v reklamní síti máme možnost vybrat si mezi dvěma fakturačními možnostmi, konkrétně CPC a právě probíraným CPM, tedy náklady na tisíc zobrazení. To znamená, že CPM lépe využijeme při budování a zvyšování povědomí o značce, spíše než pouze při inzerování firmy. Rozdíl mezi CPM a CPC je patrný především v okamžiku, kdy inzerent platí pouze za zobrazení reklamy, nikoli za kliknutí, což je důvodem tak nízkých sazeb CPM.

Pro maximální optimalizaci nákladů kampaně je třeba zohlednit řadu faktorů, ale nejdůležitějším z nich je cíl inzerenta. Fakturační model by měl být nastaven tak, aby maximalizoval návratnost investice (ROI) nebo dosáhl cílů co nejefektivnějším a nejhospodárnějším způsobem.

Pro výpočet CPM lze použít následující vzorec:

CPM = náklady / zobrazení × 1000.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: