Co je to White Hat SEO?

White Hat SEO (WHS) jsou různé optimalizační činnosti prováděné na webové stránce i mimo ni. Hlavním cílem těchto činností je zlepšení viditelnosti webu ve výsledcích vyhledávání a zvýšení atraktivity dané stránky pro její návštěvníky. Je důležité, aby veškeré aktivity White Hat SEO vždy odpovídaly pokynům pro webmastery stanoveným společností Google.

White Hat SEO, tedy dobré praktiky optimalizace webových stránek

Cílem používání WHS je dosáhnout zlepšení viditelnosti webu ve vyhledávačích. Podle pokynů Google takovéto aktivity nejen pomáhají získat vyšší pozice v žebříčcích, ale také činí web atraktivnějším, což se přímo odráží na spokojenosti a angažovanosti uživatelů, kteří na něj přicházejí.

Na rozdíl od White Hat SEO existuje Black Hat SEO, což jsou činnosti, které nejsou v souladu s pravidly stanovenými Google, jako například spam, SWL (spamdexing), zneužívání klíčových frází, cloaking (zakrývání obsahu), skrývání obsahu atd. Aktivity Black Hat SEO mohou mít vážné následky a sankce, jejichž výsledkem může být odstranění stránky z výsledků vyhledávání Google.

Základní rysy White Hat SEO

Zde je seznam činností pro optimalizaci webové stránky, které jsou v souladu s doporučeními Google:

  • Používání atributů Alt pro grafiku
  • Přizpůsobení webu pro použití na různých zařízeních
  • Vhodné a přirozené interní prolinkování v rámci webu
  • Optimalizace prezentace textu (nadpisy, odstavce, odrážky atd.)
  • Vytváření a publikace kvalitního obsahu, který není duplikátem
  • Optimalizace meta tagů, struktury nadpisů, URL adres
  • Budování webů s využitím UX řešení
  • Optimalizace rychlosti načítání webové stránky

Proces optimalizace podle pokynů Google nepřináší okamžité výsledky, je to dlouhodobý proces, ale přináší výsledky na dlouhou dobu. Používání Black Hat SEO může přinést výsledky na krátkou dobu, avšak v budoucnu se lze očekávat sankce ze strany Google.

Podpůrné činnosti

Aby bylo možné efektivně pracovat na optimalizaci webových stránek, je nutné provádět offsite aktivity paralelně s onsite aktivitami. To znamená, že je třeba pracovat jak na samotné webové stránce, tak i mimo ni. Mezi tyto faktory patří vytváření přirozeného profilu odkazů, aktivita na sociálních médiích, budování dobrého obrazu firmy nebo značky a všechny ostatní aktivity, které přispívají ke zvýšení reputace nejen v „očích“ Google, ale také uživatelů.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: