Co je to CPA?

CPA (ang. Cost per Action) je cenový model, který se používá v internetovém marketingu. Umožňuje inzerentům platit pouze tehdy, když příjemce vykoná určitou akci, například dokončení nákupu, vyplnění kontaktního formuláře, stažení e-knihy nebo provedení rezervace.

Výhody modelu CPA

Jednou z hlavních výhod tohoto cenového modelu je, že inzerent nese poplatek pouze za konkrétní akce, které přinášejí výsledky v podobě získaných potenciálních zákazníků. Důležité je také to, že v tomto typu fakturace nejsou žádná náhodná kliknutí. Model CPA má za úkol generovat více konverzí tím, že cílí reklamy pouze na ty příjemce, kteří mají vysokou pravděpodobnost, že provedou konverzi.

Jak se počítají náklady na akci

Pro výpočet nákladů na získání zákazníka (CPA) je třeba rozdělit celkové náklady kampaně počtem provedených akcí. Například, pokud bylo na kampaň zaměřenou na vyplnění formuláře vynaloženo 1000 zł a bylo získáno 20 konverzí, celkové náklady na získání jednoho leadu budou 50 zł.

Cenové modely

V oblasti internetového marketingu existuje mnoho různých cenových modelů. Kromě modelu CPA je třeba zmínit následující nejpopulárnější:

  • model CPM — Cost per Mille — náklady na tisíc zobrazení,
  • model CPC — Cost per Click — náklady za každé jednotlivé kliknutí,
  • model CPE — Cost per Engagement — náklady na zapojení,
  • model CPV — Cost per View — náklady na zhlédnutí.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: