Pyszny Marketing

Lahodný marketing

Minisite - Lahodný marketing

Na facebookové skupině zaměřené na gastronomii se objevil příspěvek, ve kterém se hovoří o klonování stránek restaurací ze strany pyszne.pl a tímto způsobem získávání objednávek prostřednictvím svého vlastního systému s provizí. Tento příspěvek je připraven nestranně, na základě shromážděných informací. Podle mého názoru je chyba na obou stranách; pyszne.pl chce vydělat, a proto provádí kampaň na názvy restaurací, přičemž restauratéři souhlasili s podpisem smlouvy.

Záznam ve smlouvě

Podepsané smlouvy s pyszne.pl obsahují souhlas s marketingovými aktivitami, včetně vytváření minisite. Při podepisování smlouvy bylo možné s tímto nesouhlasit, ale také během jejího trvání. Stačí zavolat na infolinku s žádostí o deaktivaci.

Informace čerpána z: https://www.horecabc.pl/pyszne-pl-komentuje-sprawe-kopiowania-stron-restauracji/

Reklama na název restaurace

Objednávky můžeme zjednodušeně rozdělit na nové, kdy si někdo nevybral restauraci, ze které bude objednávat, a na ty, kde si někdo již například objednal a chce si objednat znovu.

Někdo, kdo neví, co si chce dát k jídlu, nebo ví, co chce, ale neví, kde to vyhledat, navštíví pyszne.pl a tam provede objednávku. Někoho, kdo již jedl v daném místě a chce si objednat znovu, vyhledá na Googlu tím, že zadá název restaurace, přejde na stránku restaurace a poté zavolá nebo objedná online.

Tak tomu bylo.

Nyní, v mnoha případech, se nad organickým výsledkem (skutečnou stránkou bez zprostředkovatelů) zobrazuje reklama na stránku, která se názvem velmi blíží hledané restauraci. Uživatel si toho není vědom a klikne na ni, objedná si, a tím pádem objednávka, která by měla "náležet" přímo restauraci, přechází přes pyszne.pl (tj. minisite).

Minisite na pyszne.pl

Proč se vytvářejí takové stránky?

Dva hlavní důvody jsou:

  1. Adresa stránky podobná skutečné restauraci vzbuzuje větší důvěru u lidí, kteří se pokouší objednat, než když přejdou na podstránku v doporučujícím servisu.
  2. Použitím takové adresy je pravděpodobné, že bude možné snížit náklady za kliknutí na reklamu (lepší cílení), což znamená, že místo 30 groszy za kliknutí by přechod mohl stát pouze 10 groszy.

Je taková stránka optimalizována pro vyhledávače?

Po prozkoumání několika desítek stránek nezjistíme zásahy související s optimalizací pro vyhledávače. Pro ně by nebylo výhodné optimalizovat každou takovou stránku pro každou restauraci, protože by stejně měly těžké se dostat do TOP1, vytlačující tu skutečnou.

Bude taková stránka překážet?

Ne, pokud nebude vedena kampaň v Google Ads na brandové dotazy. Tedy když se do Googlu zadá název restaurace, pokud se neobjeví jako "reklama" stránka minisite vytvořená pyszne.pl, nebude to problém.

Může minisite pomoci?

Ano, může to pomoci, pokud bude v kampani vyloučeno jméno restaurace, a místo toho se zobrazí obecná fráze, například "Orientální restaurace Brno". To, co se pravděpodobně nikdo nedočká, protože taková kampaň by byla pro servis nevýhodná, a pokud je vedena, pak pouze na podstránku pyszne.pl věnovanou restauracím v Brnie.

Co se dá udělat?

  1. Je dobré zkontrolovat, zda někdo nepropaguje svou restauraci (nebo zda nějaký servis nepropaguje pod hesly spojenými s naší restaurací) tak, že se jednoduše zadá její jméno do Googlu.
Minisite pyszny marketing

Pokud se objeví reklama a nechceme, aby tam byla, je nejlepší kontaktovat pyszne.pl s žádostí o deaktivaci stránky. Alternativně lze spustit vlastní kampaň Google Ads s hesly týkajícími se názvu restaurace a prostě být výše. Taková kampaň není finančně náročná, je nejjednodušší na realizaci a v případě potřeby umožní reagovat na podobné situace. Klient, který zadá náš název, vždy přejde na správnou adresu.

Vždy opakuji, že pokud máte například pizzerii, měli byste být alespoň ve své oblasti viditelní v Google Ads a platit za potenciální klienty. Pokud by na heslo "Pizzerie Brno" nebyla stránka mé restaurace v první trojce, byl by to znak, že mnoho lidí jí v konkurenci.

2. Zkontrolujte, zda taková stránka byla vytvořena a je viditelná v Googlu. Nejlépe zadáním do Googlu: inurl:/terms NIP: 6152007726 název restaurace. Takový dotaz zobrazí všechny stránky, které mají v URL "/terms" a uvedené NIP pyszne.pl.

Minisite pyszny marketing

Na ten moment w Google jest zaindeksowanych ok. 2370 tego typu stron:

Minisite pyszny marketing

Při počítání, že každá doména musí být každoročně prodloužena za 50 zł, služba vydává minimálně 118 500 brutto za samotné domény, takže se to musí vyplatit. 🙂

3. Dále lze také zkontrolovat na web.archive.org, zadáním adresy minisite, jak dlouho tato stránka již existuje; někdy je také zajímavé prohlížet si vlastní adresu. 🙂

https://web.archive.org/

Pyszne má prakticky monopol na tomto trhu a může to být těžké zkousnout, ale je to trochu jako Google – čas od času se objevují alternativy, ale aby bylo dosaženo návštěvnosti, je potřeba platit. Takové praktiky lze ještě zablokovat, pokud si příště důkladně přečtete smlouvu a nesouhlasíte s takovými řešeními.

Tak jako já nejsem účetním, restauratéři se také těmto záležitostem většinou nevěnují, protože to leží mimo jejich kompetence. Nejlepší je spolehnout se na osoby nebo firmy, které se specializují v daném oboru.

Pokud potřebujete další rady, můžete se se mnou kontaktovat přímo e-mailem: mateusz@m16.pl. V gastronomickém odvětví poskytuju poradenství bezplatně a odpovídám na případné otázky.

Pokud máte stránku své restaurace, pamatujte:

  • musíš mít a používat nástroj pro analýzu návštěvnosti (Google Analytics),
  • neplatíš více než 100 zł ročně za obnovení domény (nejlevněji můžeš prodloužit doménu za 50 zł),
  • doména musí být tvým vlastnictvím, aby ti ji nikdo nemohl vzít,
  • prověřuj smlouvy na reklamní kampaně, SEO, sociální média,
  • zvažuj 100krát, než podepíšeš smlouvu na více než několik měsíců, zejména pokud se vyskytují smluvní pokuty nebo minimální doba trvání je 6 nebo více měsíců,
  • vizitky v Google Maps jsou vždy zdarma,
  • nekupuj domény, které nepotřebuješ.

11 let se zabývám reklamními aktivitami a spolu se svým týmem jsme pořádali několika denní školení pro gastronomický sektor. Viděl jsem velmi mnoho, zejména nevýhodných smluv, ze kterých bylo těžké se vymanit. Neplať víc, protože v mnoha případech může být pyszne méně závažným problémem.

Mateusz Kasperek

Sprawdź również:

Další příspěvky:

Podívejte se také na náš marketingový slovník:​