ROI co to je a jak to vypočítat?

(ang. return on investment, návratnost investice) Je to ukazatel sloužící k hodnocení efektivity investic. Umožňuje nám posoudit účinnost investic, efektivitu prováděných marketingových činností a rentabilitu využívání reklamy. Jeho úkolem je změřit částku návratu z určité investice v porovnání s jejími náklady. Abychom vypočítali ROI, zisk z kampaně se dělí jejími náklady. Výsledek se uvádí v procentech..

Výpočet ROI

ROI = (příjem - náklady na prodané zboží a služby) / náklady na prodej zboží a služeb * 100%

Pro výpočet ukazatele ROI použijte následující vzorec:

Příjem

Částka za prodej zboží

Náklady na prodané zboží a služby


Náklady na výrobu daného produktu a jeho reklamu.

Příklad


Náklady na výrobu činí 100 PLN, a prodej 200 PLN. Produkt je inzerován na Google Ads a zakoupilo ho 6 osob za uvedenou cenu. Příjem činil 1200 PLN a náklady na reklamu 200 PLN. ROI tedy vypočítáme následujícím způsobem: (1200 PLN - (600 PLN + 200 PLN)) / (600 PLN + 200 PLN) * 100%, což nám dává 50%.

co to jest ROI

Správnost ukazatele


Výpočet ukazatele ROI se hodí při hodnocení marketingových aktivit a návratnosti investic, ale nezapomínejte, že je poměrně obecný a nezohledňuje například výkyvy zisku nebo sezónnost, nemluvě o řadě dalších dodatečných nákladů, jako jsou například mzdy zaměstnanců.

Další:

Co je to API?

API, tedy rozhraní pro programování aplikací (anglicky application programming interface), je soubor protokolů a pravidel, které určují způsob vzájemné komunikace

Čtěte celý článek...

Podívejte se také na naše příspěvky: