Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to atribut ALT?
Co je to atribut ALT?
Atribut ALT je textový popis grafiky na webové stránce, který je určen pro indexovací roboty a má přímý vliv na pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávačů. Je to hlavní faktor, který je nezbytný pro efektivní optimalizaci grafiky v často používaných SEO aktivitách.
Atribut ALT a indexovací roboti
Alternativní text informuje roboty o tom, co grafika obsahuje, a proto by měl ALT přesně odrážet to, co tato grafika skutečně zobrazuje. Správně optimalizovaný ALT by měl obsahovat klíčovou frázi (pokud obsah textu odpovídá obsahu obrázku). Díky tomu se obraz zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, což se přímo odráží na generování provozu na stránce. Je třeba mít na paměti, že alternativní text není místem, kam bychom za každou cenu vkládali klíčová slova.
Atribut ALT však neslouží pouze k optimalizaci SEO; používají jej také programy pro osoby se zrakovým postižením nebo nevidomé. Díky jeho aplikaci je uživatel schopen zjistit, co obrázek zobrazuje. Je však důležité si uvědomit, že absence atributu ALT pro vyhledávač znamená, že grafika na stránce chybí. V případě, že se obrázky z různých důvodů nemohou zobrazit, zobrazují se namísto nich ALT popisy.
Použití ALT na stránce
Alternativní popis je nedílnou součástí kódu HTML. Správná syntaxe tohoto prvku vypadá následovně:
< img src="grafická adresa" alt="opis alt" >
Doporučuje se použít alternativní popisy pro všechny obrázky dostupné na webové stránce. Tyto popisy by měly být jedinečné a obsahovat podrobné informace. U použití popisů obrázků jsou také povoleny české znaky.