Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je to up-selling?
Co je to up-selling?
Up-Selling je technika, která se používá v prodeji a spočívá v předložení zákazníkovi dražších produktů, které mají však vyšší standard a větší funkčnost než ty, o které má v současnosti zájem a chce je zakoupit. Pokud je využívána správně a jemně, může přinést možnost zvýšení hodnoty prodeje.
Jak využít Up-Selling v internetovém prodeji?
Při internetovém prodeji se up-selling uplatňuje tím způsobem, že zákazníkovi jsou nabízeny prémiové verze produktu, o který má v současnosti zájem. Pokud jasně a přehledně ukážeme zákazníkovi, že prémiový produkt má více funkcí, které by ho potěšily a byly by pro něj užitečnější, přiměje to zákazníka k nákupu prémiového produktu u nás. Vyšší cenové varianty mohou být zobrazeny jako související produkty s jejich základními verzemi. Up-selling lze také zavést v košíku, kde budou zobrazeny dražší produkty, které jsou spojeny s těmi, které si zákazník vybral. Mezi postupy up-sellingu můžeme také zahrnout prodej většího množství kusů jednoho produktu za nižší jednotkovou cenu než v případě jednoho kusu.
Jak v praxi vypadá Up-Selling v e-commerce?
Up-selling je snadno a rychle rozpoznatelný v elektronických obchodech. Například pokud chceme koupit telefon, v souvisejících produktech nebo v košíku se objeví verze stejného telefonu, ale s lepšími parametry, například větší interní paměť nebo RAM, které jsou samozřejmě v vyšší cenové kategorii. Up-selling můžeme také pozorovat v kosmetických obchodech; nabídka stejných parfémů nebo kosmetiky ve větším balení je v těchto typech obchodů běžná.