Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co je duplicitní obsah?
Co je duplicitní obsah?
Duplicate content (duplikát obsahu) je jev, který se týká opakování obsahu. O tomto fenoménu mluvíme, když je stejný obsah publikován na několika různých URL adresách. Rozlišujeme dvě skupiny duplicitního obsahu – v rámci jedné webové stránky (domény) a v rámci více domén.
Obsah
Duplikace obsahu v rámci jedné domény
V případě duplicitního obsahu na jedné doméně často dochází k neúmyslnému chybování. Níže uvádím několik nejčastějších z nich:
- Nedostatek 301 přesměrování: Často dochází k chybám, kdy nemáme nastaveno přesměrování 301 pro URL adresy se stejným obsahem. To lze často pozorovat například na příkladu hlavní stránky. Příklady URL, které duplicují obsah:
- http://domena.pl,
- https://domena.pl,
- http://www.domena.pl,
- https://www.domena.pl,
- https://domena.pl/index.php,
- https://domena.pl/index.html,
- https://domena.pl/index.html?utm_source=rss itp.
- Duplicitní popisy produktů: V případě internetových obchodů se často vyskytují prakticky identické popisy pod různými produkty dostupnými v obchodě.
- Duplicitní popisy kategorií: Duplicitní popis kategorie se vyskytuje při strankování, filtrování nebo řazení.
- Zavádění jazykových verzí: Poskytování nepřeloženého obsahu v různých jazykových verzích na webové stránce.
- Duplicitní první stránka paginace: Duplicitní první verze kategorie. Stránka je dostupná pod mnoha URL adresami, například: domena.pl/kategoria a například domena.pl/kategoria?page=1.
Opakování obsahu v rámci více domén
V případě výskytu externího duplicitního obsahu se setkáváme se situací, kdy byl stejný obsah publikován na nejméně dvou různých webových stránkách. Nejčastější chyby v takové situaci jsou:
- Opakování obsahu pocházejícího z jiných zdrojů a jeho publikování na své vlastní webové stránce
- Publikování popisů produktů pocházejících přímo z webu výrobce.
- Nedostatek odkazu na zdroj při publikování úryvků obsahu.
Jev duplicitního obsahu a SEO
Opakované kopírování obsahu má negativní vliv na umístění stránky ve výsledcích vyhledávačů. Když roboti Google narazí na zkopírovaný obsah, mohou mít potíže s rozlišením originálu od jeho duplikátu. Je nutné individuálně analyzovat každý případ duplikace obsahu a jeho vlivu na optimalizaci pro vyhledávače, se zvláštním zřetelem na konkurenci.
Pokud je duplikace obsahu záměrná a systematická, může Google uplatnit sankce za duplicitu (DC), což vede ke snížení pozice stránky ve výsledcích vyhledávání nebo dokonce k jejímu úplnému odstranění z indexu.