Co je přibližná shoda?

Přibližná shoda je nejpopulárnější typ shody klíčových slov v Google Ads, používaný k zobrazení reklam pro širší publikum. Uživatelé vidí reklamy při podobných vyhledáváních, v chybně napsaných slovech nebo v blízkých výrazech. Kdy používat přibližnou shodu? Hlavní výhodou používání přibližné shody je obrovský dosah reklam, nevýhodou však jsou nepřesné shody s vyhledávanou frází. Když si […]

Co je Domain Rating?

Domain Rating (DR) je ukazatel, který byl zaveden nástrojem Ahrefs. Slouží k hodnocení domény z hlediska kvality a množství odkazů, které vedou na stránku. Je vyjadřován v rozsahu hodnot od 0 do 100; čím vyšší je hodnota, tím silnější je profil odkazů dané domény ve srovnání s jinými weby. O čem hovoří Domain Rating? Domain […]

Co je to atribut dofollow?

Atribut dofollow (rel dofollow) je značka, která je přiřazena k odkazům na webové stránce. Slouží jako pokyn pro indexovací roboty a nasměrovává je k přechodu na podlinkovanou stránku. Použitím odkazů dofollow předává doména obsahující hypertextové odkazy část své „síly“ stránkám, na které tyto odkazy vedou. Odkaz dofollow a SEO Získání odkazů dofollow je nesmírně důležité […]

Co je depozicionování?

Depozicionování (negativní SEO) je proces, jehož prostřednictvím je snížena pozice určité webové stránky ve výsledcích vyhledávání, což je naprostý opak optimalizace pro vyhledávače (SEO). Depozycjonování webové stránky může být vnímáno jako nečestné praktiky v kontextu SEO optimalizace. Častěji je však spojeno s technikami, které mají za cíl snížit pozice konkurenčních stránek, což se považuje za […]

Co je Content Marketing?

Content Marketing (marketing obsahu) má za cíl vytvářet a šířit atraktivní a dobře optimalizované texty, jejichž úkolem je zaujmout příslušnou cílovou skupinu a přimět ji k určitému jednání. Tato jednání mohou zahrnovat nákup produktu, využití služby, návštěvu webové stránky, kontakt s firmou nebo přihlášení se k newsletteru. Hlavní cíle Content Marketing Vytvořená strategie content marketingu, […]

Co je to CMS?

CMS (ang. Content Management System) je systém, který slouží k řízení obsahu na webových stránkách. Jinými slovy, je to software, který umožňuje snadno a příjemně vytvářet, aktualizovat a editovat informace na webu bez nutnosti znalosti programovacích jazyků jako HTML, CSS, PHP nebo JS. Možnosti a funkce dobrého systému CMS Administrativní panel na stránce by měl […]

Co je to Canonical?

Canonical (kanonický odkaz, rel="canonical", kanonický URL tag)- Tento HTML tag je jedním z těch, které lze umístit do hlavičky stránky. Je užitečný pro označení hlavní, originální verze stránky. Tato metoda je účinným způsobem, jak omezit problém duplikace obsahu a informovat vyhledávací roboty, která z duplikovaných stránek obsahuje originální obsah. Kanonické odkazy a roboti Google Google […]

Co to je CTA?

CTA (anglicky Call to Action) je výzva k akci, jejímž cílem je povzbudit uživatele k provedení určité reakce, jako je vyplnění formuláře, stažení aplikace, založení účtu, rezervace schůzky nebo kliknutí na odkazy. Nejběžnějším způsobem formulace CTA jsou povelové fráze, jako například „Zobrazit více!“. Kde používáme CTA? Existuje mnoho míst, kde správně formulovaná výzva k akci […]

Co je to CTR?

CTR (ang. Click-through rate) je míra, která se používá v internetovém marketingu k analýze výsledků online kampaní. Vyjadřuje poměr počtu kliknutí k počtu zobrazení reklamy, vyjádřený v procentech. Předpokládejme, že 100 uživatelů vidí reklamu a 25 z nich na ni klikne. To znamená, že CTR činí 25 %. Jak vypočítat ukazatel CTR - vzorec? Abychom […]

Co jsou faktory hodnocení?

Faktory hodnocení (anglicky ranking factors) jsou faktory, které mají přímý vliv na pozici a viditelnost webové stránky a profilů Google ve výsledcích vyhledávání. Každý faktor hodnocení má svou vlastní váhu, která se mění v závislosti na aktualizacích algoritmů Google. Mezi nejdůležitější prvky patří mimo jiné: obsah stránky, odkazy, HTTPS (bezpečnost používání stránky) a mobilní přívětivost, […]