Co je to CPC?

CPC (ang. Cost Per Click) je náklad, který je třeba vynaložit za jedno kliknutí, tedy za získání jednoho přístupu na inzerovanou webovou stránku. CPC je jedním z nejčastěji používaných zkratek v internetovém marketingu, zejména v kontextu placených reklamních kampaní, jako je Google Ads.

Co ovlivňuje CPC v Google Ads?

V případě kampaní Google Ads se náklady na kliknutí mohou výrazně lišit v závislosti na odvětví a typu reklamy. Skutečné náklady na kliknutí CPC mohou být nižší než deklarovaný maximální náklad na kliknutí (max. CPC) od inzerenta, protože systém Google účtuje minimální částku potřebnou k překonání konkurenční reklamy. Pokud nejsou zobrazeny konkurenční reklamy, klíčovým faktorem ovlivňujícím cenu kliknutí je hodnocení reklamy.

Náklady na CPC závisí mimo jiné na:

  • konkurenceschopnosti klíčového slova,
  • kvalitě reklamy
  • pozici, na které byla reklama zobrazena.

Rozdíl mezi skutečným a maximálním CPC

Skutečné náklady na kliknutí jsou konečná částka, kterou inzerent platí za jedno kliknutí. Často bývá výrazně nižší než maximální CPC.

Maximální sazba CPC je cena stanovená inzerentem, která určuje jeho ochotu zaplatit za jednotlivé kliknutí na reklamu.

Průměrné náklady na kliknutí se vypočítávají na základě součtu všech nákladů na kliknutí děleného celkovým počtem kliknutí. Aby bylo možné získat hodnotu průměrného CPC, je nutné zohlednit skutečné CPC.

Cenové modely

V internetovém marketingu existuje mnoho široce používaných cenových modelů. Je třeba zmínit několik z nejpopulárnějších:

  • CPM - cost per mille - náklady na tisíc zobrazení,
  • CPC - cost per click - náklady za každé jednotlivé kliknutí,
  • CPE -cost per engagement - náklady na zapojení,
  • CPA -cost per action - průměrné náklady na akci,
  • CPV - cost per view - náklady na zhlédnutí.

Další:

Podívejte se také na naše příspěvky: