Co to je CPV?

CPV (náklady na zobrazení) je náklad, který je účtován za zhlédnutí reklamního videa v rámci reklamních kampaní Google Ads na platformě YouTube. Inzerent platí za reklamu pouze v případě, že je zhlédnuta až do konce, pokud byla sledována minimálně 30 sekund u delších reklamních videí, nebo pokud uživatel interaguje s reklamou. Jak funguje kampaň v […]

Co je CPM?

Náklady na tisíc zobrazení (ang. Cost per mille, CPM) jsou reklamním modelem v internetovém marketingu, který se běžně používá a znamená náklady na oslovení tisíce uživatelů nebo náklady na tisíc zobrazení. Předpokládejme, že cena CPM činí 15 zł, pak cena za každé tisíc zobrazení bude činit 15 zł. Jaký je rozdíl mezi kampaní CPM a […]

Co je to CPC?

CPC (ang. Cost Per Click) je náklad, který je třeba vynaložit za jedno kliknutí, tedy za získání jednoho přístupu na inzerovanou webovou stránku. CPC je jedním z nejčastěji používaných zkratek v internetovém marketingu, zejména v kontextu placených reklamních kampaní, jako je Google Ads. Co ovlivňuje CPC v Google Ads? V případě kampaní Google Ads se […]

Co je to CPA?

CPA (ang. Cost per Action) je cenový model, který se používá v internetovém marketingu. Umožňuje inzerentům platit pouze tehdy, když příjemce vykoná určitou akci, například dokončení nákupu, vyplnění kontaktního formuláře, stažení e-knihy nebo provedení rezervace. Výhody modelu CPA Jednou z hlavních výhod tohoto cenového modelu je, že inzerent nese poplatek pouze za konkrétní akce, které […]

Co jsou Core Web Vitals?

Web Vitals je iniciativa společnosti Google, jejímž cílem je poskytovat jednotné pokyny týkající se aspektů, které ovlivňují uživatelskou zkušenost s danou stránkou. Tato data mají být poskytována tvůrcům webových stránek. Je to soubor parametrů, jehož cílem je hodnotit pohodlí používání webové stránky z perspektivy uživatele. V současnosti známe pouze tři ukazatele, které můžeme zařadit mezi […]

Co je to cloaking?

Cloaking (angličtina pro zamaskování) je technika používaná některými webovými stránkami v rámci „Black Hat SEO“. Spočívá v předkládání vyhledávačům jiného obsahu, než je ten, který je viditelný pro uživatele. Nejčastěji se používá k manipulaci s výsledky vyhledávání. Na čem spočívá cloaking? Definice cloaking se především zaměřuje na maskování obsahu pro uživatele. V praxi to funguje […]

Co je to Citation Flow?

Citation Flow (CF) je ukazatel, který byl vyvinut společností Majestic k měření hodnoty odkazů vedoucích na danou webovou stránku. Na rozdíl od ukazatele Trust Flow, který byl rovněž vyvinut Majestic, se Citation Flow zaměřuje na množství příchozích odkazů, nikoli na jejich kvalitu. Ukazatel CF je vyjadřován na škále od 0 do 100. Samotný ukazatel Citation […]

Co je to crawler?

Crawler je typ internetového robota, jehož hlavním cílem je indexování nebo získávání informací z webových stránek. Největší popularitu má bezesporu Googlebot – vyhledávací robot vytvořený firmou Google. Díky němu máme možnost pohodlně prohledávat internet při hledání potřebných informací. Crawler, často nazývaný pavoukem (ang. spider), využívá efektivního pohybu po síti k indexaci webových stránek. Jak funguje […]

Co je to cross-selling?

Cross-selling, jinak řečeno, je technika křížového prodeje, která spočívá v nabízení dodatečných produktů nebo služeb, které doplňují nabídku, o kterou měl zákazník zájem na začátku. Tato strategie předpokládá scénář, ve kterém zákazník nakoupí více produktů během jedné transakce, a tím zvýší celkovou částku nákupu. Kde se využívá křížový prodej? Cross-selling je součástí marketingové strategie, často […]

Co je to CDN?

CDN (anglicky Content Delivery Network) je globální síť serverů, jejímž hlavním cílem je zajistit bezpečnost, spolehlivost a rychlé dodávání obsahu uživatelům, bez ohledu na jejich umístění. Úkolem sítě CDN je zkrátit dobu načítání stránky nebo webové aplikace tím, že používá fyzicky nejbližší dostupný server k uživateli a stahuje z něj data. Jak fungují sítě CDN? […]