Marketingová agentura » Marketingový slovník » Co to je fráze?
Co to je fráze?
Fráze, konkrétně „klíčová fráze“ (anglicky keyphrase) - je to výraz nebo soubor slov, na kterých je založeno zpozicování konkrétní webové stránky. Uživatel zadává výraz nebo klade otázku do jakéhokoli vyhledávače, jako je Google, Bing, Yahoo nebo Yandex, aby získal konkrétní informace, produkty nebo služby. V internetu se často zaměňuje termín "klíčové slovo" (anglicky keyword).
Typy klíčových frází
Existuje mnoho typů, do kterých můžeme rozdělit klíčové fráze:
- Obecná klíčová slova - tyto fráze se nejčastěji skládají z jednoho nebo dvou slov, např. „tričko“, „basketbalové tričko“.
- Brandová klíčová slova - tato fráze se zadává do prohlížeče, když neznáme přesnou adresu webu zajímající nás firmy. Obvykle se jedná o její název nebo část adresy webu, např. „Nike“.
- Long Tail fráze - tyto fráze se zaměřují na přesné vyjádření záměrů uživatelů internetu nebo potenciálních zákazníků. Fráze Long Tail sestávají z více než dvou slov a dokonce celých vět, které slouží k podrobnému popisu předmětů nebo služeb. Příklady takových frází jsou např. "pohodlné basketbalové tričko Nike".
- Fráze podporující reklamní kampaně - používají se v sociálních médiích a předchází jim hashtag # (např. #rio2016
- Klíčové fráze popisující problémy zákazníků - když hledáme způsob, jak vyřešit problém nebo chceme získat názory na produkt či službu, např. „vadné boty Adidas“, „boty Nike React názory“.
- Oborová klíčová slova - klíčová slova spojená s konkrétním tématem (např. "obuvnický průmysl").
- Lokální fráze - obsahují název místa, např. „Oční lékař Wrocław“.
- Klíčová slova obsahující osobní údaje - při hledání informací o konkrétním odborníkovi nebo známé osobě (např. "Robert Lewandowski").
Klíčové slovo v optimalizaci webových stránek
Správný výběr klíčových slov a optimalizace stránky jsou klíčové pro dosažení vysoké pozice ve vyhledávacích výsledcích. Díky nim může být naše webová stránka zobrazována na vrcholu seznamu výsledků pro vybrané fráze. Používání správných frází je pro specialisty na optimalizaci webových stránek z hlediska vyhledávačů zásadní.
Přesný výběr klíčových slov vždy vyžaduje podrobnou analýzu s použitím specializovaných nástrojů a závisí na různých faktorech, jako jsou: nabídka, marketingové cíle, aktuální pozice stránky a další. Rovině důležité je také zohlednění popularity vyhledávaných frází a jejich správná hustota během optimalizačního procesu.
Pro analýzu klíčových slov a jejich seskupování, jakož i pro určení měsíčního objemu souvisejících frází je skvělým nástrojem Surfer SEO. Tento nástroj také pomáhá při auditu obsahu, optimalizaci obsahu pro skupiny klíčových slov a analýze výsledků na stránkách výsledků vyhledávání (SERP).