Google Maps - Optimalizace

M16 nieograniczona kreatywność

Co jsou Google Maps?

Dobrá otázka! S jistotou lze říci, že prakticky všichni vědí, co to je a k čemu slouží. Počet lidí využívajících toto usnadnění každodenního života roste rok od roku. Téma není příliš obtížné, a proto by neměl mít problém s jeho používáním žádný vlastník firmy.

A teď k jádru otázky. Google Maps jsou nic jiného než online mapy, které už nějaký čas vytlačily klasické a hmatatelné verze. Stačí zadat město nebo místo, které nás zajímá, do vyhledávače prohlížeče (nebo využít aplikaci Google Maps), abychom získali přesnou lokalizaci, informace a trasu k danému místu. Stačí telefon. Čím dál častěji se setkáváme s tím, že firmy vyzývají k využívání Google Maps a jejich hodnocení na internetu. A ještě lépe, když místo nabízí Wi-Fi.

Pečlivě si přečti následující obsah, využij získané znalosti a začni proces vytváření a optimalizace své vizitky. Ve zkratce, je to základ každé firmy a nic nebrání tomu se ještě více zviditelnit. Bez problémů to zvládneš jednoduše a rychle, a část zákazníků se k tobě dostane právě takto. Proč? Protože to mají rádi 🙂

Case widoczność

Jaký vliv má vizitka Google na viditelnost firmy?

Pokud firma působí místně, může to mít poměrně velký vliv, zejména když je konkurence již na mapách. Google, při propagaci místních služeb, nejprve zobrazuje čtyři placené reklamy (Google Ads), poté výsledky z map (obvykle 3-5) a několik přirozených výsledků. Ještě před několika lety byly nahoře výsledků 3 Google Ads a pod nimi bylo obvykle 10 přirozených výsledků. Dnes, abychom se dostali k organickým výsledkům, je nutné "sjíždět" pod všechny placené záznamy, což má výrazný dopad na počet návštěv.

Naopak, pokud zaujmeme první místo na mapách Google, budeme investovat do reklamy Google Ads a dobře optimalizujeme stránku, potenciální zákazník nalezne informace o firmě v až třech místech pro pouze jedno vyhledávání.

Zkontroluj a vyhledej konkurenci, a poté svou firmu. Našel jsi je, ale sebe ne? To je signál k tomu, abys začal jednat co nejrychleji. Ani konkurence, ani ty? Založ si vizitku a získej zákazníky!

Case cta

Jak založit vizitku Google Maps?

1. Založ si nebo se přihlas na účet Google (Gmail).

2. Přejdi na stránku: https://business.google.com/add/info a vyplň formulář - informace profilu jako např. název firmy a logo.

3. Počkej na ověření vizitky na mapách Google - ověření může být telefonické (většinou pokud je uvedené pevné telefonní číslo, které není VoIP), nebo na zadanou adresu ti během přibližně 14 dnů přijde pohlednice s čtyřciferným kódem pro autorizaci.

Po aktivaci by se vizitka měla objevit ve výsledcích vyhledávání Google do 48 hodin.

Case zakres prac

Optimalizace webových stránek

Vyhledávač také věnuje pozornost základním faktorům SEO, které ovlivňují pozici webových stránek ve výsledcích organického vyhledávání. Pokud se postaráme o správnou optimalizaci, pomůže nám to při optimalizaci vizitky ve výsledcích místního vyhledávání.

Vizitka je také užitečná v kampaních Google Ads.

Jak optimalizovat v Google Maps?

Optimalizace v Google Maps

Níže najdeš jednoduché a efektivní kroky, které ti pomohou dosáhnout místního úspěchu! Optimalizace vizitky:

1. Je třeba vyplnit všechna dostupná pole.
2. Nepokoušej se úmyslně přidávat klíčová slova.
3. V názvu lze umístit jedno hlavní klíčové slovo + název firmy.
4. Doplnit popis a přirozeně obohatit o klíčová slova.
5. Přidat co nejvíce fotografií, aby se vzbudil autorita. Nezapomeň, že kvalitní fotografie jsou pro zákazníka cennější. Ukázat budovu, interiér a jak vypadá vaše práce.
6. Doplnit další prvky, jako je pracovní doba (je dobré přidat otevírací hodiny v prázdninové a neobvyklé dny), adresu firemní stránky, telefonní číslo, FAQ. Kromě těchto informací se postarej o vyplnění adresy firmy, mapy s přesnou lokalizací činnosti, menu (např. restaurace), ceník a další kontakt (např. e-mail).
7. Kategorie jsou omezené, takže je důležité dobře promyslet výběr té nejvhodnější.
8. Je třeba mít na paměti, že údaje musí být zadány identicky, jako na webové stránce, na sociálních sítích či v obchodních katalozích.


Je vizitka vyplněná na 100%? Skvěle! Ale to nestačí k dosažení nejlepší pozice. Nyní je čas na externí aktivity, které jsou zvláště důležité v „boji“ s naší konkurencí.
1. Získání pozitivních recenzí - nejlépe z účtů s vybudovanou autoritou, s obsáhlým popisem a fotografiemi.
2. Dalším zajímavým krokem bude přidat odkaz na vizitku Google z vlastní webové stránky.
3. Postarej se o unikátní URL vizitky a přidej ji.
Bohužel Google umožňuje její využití jen pokud: - Vizitka existuje alespoň 30 dní, - Máme 10 sledujících a dobré hodnocení účtu.
pozycjonowanie w Google Maps

Negativní recenze na vizitce Google Maps, co dělat?

V první řadě je třeba zkontrolovat, zda účty, ze kterých byly tyto recenze vydány, jsou skutečné. Účet nepoctivé konkurence obvykle bude mít jeden nebo několik dotazů, v polském nebo cizím jazyce. Všechny recenze, u kterých nejsme přesvědčeni, zda nízké hodnocení je oprávněné, můžeme nahlásit k ověření. Na každou negativní recenzi je samozřejmě třeba odpovědět. Nepanikařte ani nereagujte s rozhořčením. Napište takovou odpověď, aby autor recenze dal vaší firmě druhou šanci. Pokud se situace jeví jako „vážnější“, umožněte zákazníkům kontakt nebo se s nimi sami spojte 🙂 Např. JÍDLO BYLO ŠPATNĚ OCHUCENÉ A PIZZA SPALENÁ! - navrhněte speciální slevu a ukažte, že vám na tom záleží.

 
Využijte negativní recenze ve svůj prospěch.
Zákazník píše, že je to drahé?
Analyzujte konkurenci, možná to skutečně je.
Chybí něco v prostoru?
Snažte se to změnit.

Jak odstranit negativní komentář uživatele?

Majitel nemůže odstranit recenzi, může to udělat pouze autor recenze nebo celý obsah recenze pracovník Googlu. Jak bylo zmíněno dříve, negativní recenze mohou fungovat ve prospěch majitele, takže se nesnažte to obcházet a přijměte to s klidnou hlavou!

Je rozumné kupovat recenze z jiných stránek?

Ne, protože povědomí zákazníků neustále roste a již nyní bez problémů dokážou rozpoznat, zda je recenze pravdivá. Obvykle, když se vyplácejí náklady za publikaci recenzí, prodejce to dělá co nejrychleji, aby se vypořádal se zadáním a vystavil fakturu. Je potom jasné, že vizitka za rok měla 3 recenze, a během 10 dnů se objevilo 5 nových recenzí.

Kolik recenzí byste měli mít a jak zvýšit jejich počet?

Nejlépe je zkontrolovat konkurenci, zjistit, kolik průměrně mají všichni konkurenti recenzí, a snažit se „dohnat peloton“. Není tedy dobré se přehánět a snažit se výrazně předstihnout konkurenty, protože to může snadno přitáhnout pozornost algoritmu. Postarej se o to, aby návštěvníci tvé firmy měli na dosah možnost zanechat hodnocení a recenzi na Google Maps.

Má účet na Google Maps vliv na pozici webových stránek?

V kampani SEM testujeme všechny dostupné kanály pro oslovení potenciálních klientů. Ne vždy to, co vypadá „na papíře“ dobře, přinese požadovaný efekt. V případě tohoto klienta byla takovým neúspěchem publikace sponzorovaných článků na velkých portálech, které byly tematicky spojeny s dobrou cílovou skupinou. Celkové náklady na publikaci dosáhly 10 445 zł netto. Články jsme napsali podle přísných pokynů, avšak množství návštěv a samotná míra konverze byly na velmi nízké úrovni. Celkem konvertovalo pouze 15 uživatelů, což znamená 696 zł za získaného klienta, zatímco náklady na získání z kampaně Google Ads činily pouhých 24,06 zł. Publikace článku nám umožnila získat dodatečné silné odkazy pro optimalizaci a to byl jediný pozitivní aspekt této činnosti. Zkusili jsme to, v tomto případě to nevyšlo, ale díky tomu víme, že cílová skupina raději hledá informace samostatně, když mají tuto potřebu (optimalizace, Google Ads), než aby četli článek o tomto oboru.

Kiedy nie warto zakładać wizytówki w Google Local Business?

Kdy se nevyplatí zakládat vizitku v Google Local Business?

Vždy, ale opravdu vždy ji zakládej. V éře internetu samotný Facebook pro propagaci firmy nestačí. Potenciální zákazníci to od tebe očekávají! Tak si buďme upřímní, kterou restauraci si uživatel vybere? Tu, kterou hned vidí při zadání slova „restaurace“, nebo možná zbytečně skrytou?

JEŠTĚ JEDNOU, VŽDY ZAKLÁDEJ 😉

Čemu je dobré se vyhnout?

Kontaktovala tě agentura SEO/marketingová/reklamní a nabídla super optimalizaci za například 300 zł ročně?

„Zlepšíme, budeme přidávat obsah do vizitky tvé firmy. Díky nám se tvoje pozice zlepší ve vyhledávači!“

Nenech se na to nachytat. Tyto činnosti může provádět každý, a zvlášť ty jako majitel firmy. Stačí opravdu málo a ušetříš spoustu peněz!

Nejčastěji kladené otázky (FAQ)

Ne, je to zdarma a co je nejdůležitější, je to jedno z efektivních marketingových řešení, které Google nabízí.

To rozhodně není dobré! Vizitka v Google Maps je jedním z mnoha vhodných reklamních kroků, které je třeba učinit, když provozujeme nějaký podnik! Ano, založení vizitky bez vlastního webu je možné, ale není lepší mít... další vizitku v podobě webové stránky? 🙂 Další zdroj publicity pro tvou činnost ti pomůže získat potenciální nové zákazníky.

Zřejmě má konkurence lepší reklamní aktivity než tvoje firma. Jako reklamní agentura vždy doporučujeme mít různé formy reklamy. Od nejjednodušší formy, o které se mluví na této podstránce, tedy optimalizaci vizitky v Google Maps, až po ty efektivnější, jako je mít vlastní webovou stránku s optimalizací, sociální média, bannery atd. Proces rozvoje firmy je investice do toho, abychom byli nejlepší ve svém oboru.

Toto je poměrně běžný případ a velmi častá otázka. Začněme od nejjednodušší možnosti. Když jsi zadal příslušné údaje do vizitky v Google Maps, klikl jsi na kouzelný tlačítko „Použít“ nebo „Uložit“? Bohužel Google neaktualizuje údaje automaticky, takže to může být tímto nevinným tlačítkem. Další možností je, že Google má až 60 dní na aktualizaci údajů, které jsi zadal. Takže pokud bylo kliknutí, teď je to všechno v rukou strýčka Googla 🙂

Vizitka je tvým vlastnictvím, jedním z způsobů, jak dodatečně propagovat tvůj podnik. Nikoho by nebavilo trávit dlouhý čas vyplněním vizitky, aby ji někdo mohl bezstarostně změnit „ze srandy“. Proto po ověření, které probíhá pomocí kódu zaslaného na pohlednici, nikdo nebude moci editovat tvou vlastní reklamu, a tím pádem odpadá problém s tím, že by někdo mohl něco změnit bez tvé vůle.

Tuto službu nabízenou Google denně využívá neuvěřitelné množství lidí. Ukážeme to na příkladu z každodenního života. Hledáš v Googlu mechanika, bohužel nejbližší je daleko od tvé lokace, takže využíváš právě Google Maps, která tě nasměruje k cíli. Takových příkladů jsou denně miliony! 🙂

Ve současné době má vizitka na internetu stejnou hodnotu jako fyzická vizitka před několika lety. Snadno si můžeme připomenout zákazníkovi, který u nás již byl, nebo se ukázat v dobrém světle potenciálnímu, budoucímu zákazníkovi. Stručně řečeno, dobrá pozice v Google Maps umožňuje být lepší než konkurence. Čím více místa zaujmeme na obrazovce potenciálního zákazníka, tím větší pozornost přitáhneme. Tím spíše, pokud byla vizitka vytvořena bezchybně.

Jak je známo, boj s konkurencí je maraton. Ale dobré a promyšlené marketingové aktivity nám otevírají cestu k lehkým zkratkám, díky nimž můžeme buď uniknout konkurenci, nebo ji dohnat. Aby vizitka získala dobrou pozici, viditelnost a přitáhla pozornost nejednoho zákazníka, je třeba ji vyplnit v souladu s našimi pokyny uvedenými výše v textu - zde stručně řečeno... prostě ji musíme vyplnit pečlivě, svědomitě a nezapomínat nic na sílu 😉

Ano, Google umožnil v této službě možnost úpravy údajů, protože přirozeným faktorem jsou změny (např. umístění firmy, telefonní číslo atd.). Bylo by to velmi nepohodlné pro samotného strýčka Googla, kdyby pokaždé, když chceme něco změnit, musel posílat další pohlednici, zatímco Google sám doporučuje rychlé úpravy neplatných údajů.

Možnost úpravy neaktuálních informací (adresa, telefonní číslo, klíčová slova) je dostupná v mobilní aplikaci Mapy Google následujícím způsobem: Klikněte na ikonu svého účtu -> Profil vaší firmy -> Upravit informace. Je také možné upravit informace na počítači nebo notebooku přihlášením se na účet Google Moje firma a poté kliknutím na záložku "Informace". Po provedení změn je třeba kliknout na "Použít".

Rozhodně ano! 🙂 Vytvoření takové unikátní pošty s např. názvem naší firmy výrazně zvýší důvěru ve vztahu se zákazníkem, navíc skvěle vypadá, když se klient chce s námi spojit e-mailem, a náš e-mail se prezentuje například takto: kontakt@nazvatvojefirmy.cz.