Marketingová agentura » Příklad kampaně » Psycholog
Oni poskytují psychologickou pomoc, my marketingovou.
Měsíční rozpočet kampaně
budována od začátku
Zvýšení viditelnosti
Délka spolupráce
Optimalizace + Google Ads + Grafické projekty
Rozsah prac
Začátek spolupráce
Začátek spolupráce byl spojen s celkovým SEO auditem celé stránky. Služba byla postavena na našich vlastních CMS, který vytvořili programátoři, a nebyla úplně v souladu s požadavky Googlu na majitele webových stránek. Celé bylo třeba vhodně připravit pro další optimalizaci. V rámci auditu jsme také připravili hlavní klíčová slova související s odvětvím a nabídkou klienta, ale také fráze-dotazy na dané problémy, které uživatelé Googlu vyhledávají. Chtěli jsme se zaměřit na to, abychom se kromě hlavních prodejních frází objevovali také na otázky uživatelů, které mohou pomoci nebo nasměrovat ke rezervaci schůzky, a především abychom vybudovali autoritu naší domény v oboru psychologie. Připravili jsme celkem 362 různých témat na články.
Existující blogové příspěvky byly neoptimalizované pro Google – struktura každého článku nebyla dobře nastavena, SEO tituly nebyly optimalizovány a v některých případech docházelo dokonce k duplicaci témat (vytvářením několika částí článků na jedno téma). Díky vytaženým frázím jsme byli schopni okamžitě navrhnout dedikované landing pages, které rovněž optimalizujeme pro Google a pomocí nichž se umisťujeme a směrujeme provoz k rezervaci schůzky na hlavní doméně. Některé z nich se osvědčily velmi dobře, ale o tom dále.
Sám začátek spolupráce zahrnoval především přípravu kampaně Google Ads, kterou průběžně optimalizujeme měsíčně na základě efektivity jednotlivých kampaní.
To, co bylo také důležité na stránce, a zejména při jakýchkoli marketingových aktivitách, je analytika. Na stránce byly implementovány jak tagy Google Analytics, tak Google Ads a Facebook pixel. Sbírání dat týkajících se návštěvnosti (včetně toho, odkud uživatelé přicházejí) a příjmů z daného kanálu je velmi důležité při rozhodování o marketingových strategiích. V případě tohoto klienta jsme spolupracovali s programátory, kteří implementovali naše dodatečné kódy na stránku.
Chcete zahájit marketingovou kampaň?
Nečekejte, až vám někdo jiný napíše!
Konkurence
Vzhledem k profilu našeho klienta, který nabízí služby místně i online, jsme chtěli být viditelní v celé Polsku. Ve většině zajímavé oblasti se zobrazuje servis agregující psychology a dva velké servery s psychology. Ostatní jsou obvykle místně působící psychologové, kteří nezískali viditelnost díky svým SEO aktivitám, ale díky tomu, že Google odměňuje lokálně fungující stránky na dané dotazy.
Optimalizace
Připravili jsme obsah pro podstránky, které měly generovat jak návštěvnost, tak konverze v podobě rezervací schůzek, telefonních hovorů a odeslaných formulářů/e-mailů. Nejvýznamnější pro nás byly nejbližší oblasti dvou lokalit, ve kterých náš klient přijímá. Ostatní oblasti ustoupily do pozadí - z nich by hlavně měli přicházet klienti na online schůzky. Návštěvnost získaná z podstránek, které jsme vytvořili, je poměrně velká a právě ona u nás konvertuje:
Psychologické služby jsou natolik citlivým odvětvím, že kromě dobré viditelnosti v Googlu, kterou zajišťujeme obsahem a linkbuildingem, je také velmi důležité budování důvěry vůči značce. Pro našeho klienta připravujeme sponzorované články na místní portály, které mají usnadnit rozpoznatelnost značky. Výběr místních služeb pro publikaci závisí na několika faktorech - síle domény, kvalitě facebookového účtu, frekvenci publikace článků a množství sponzorovaného obsahu na portálu. Nechceme jen tak něčí službu!
Kromě našich optimalizací průběžně spolupracujeme se specialisty našeho klienta na tvorbě blogových příspěvků. Nakonec bychom měli publikovat všech 362 témat článků! Vzhledem k odbornému charakteru témat a přímému dopadu na koncového klienta jsme se rozhodli pro model spolupráce, který spočívá v tom, že připravujeme pokyny pro psaní obsahu pod SEO a obsah je dodáván klientem. Z naší strany se zaměřujeme na technický aspekt příspěvků - dobrou optimalizaci obrázků, nadpisů, titulů a popisů. Naše spolupráce s psychology přináší docela dobrou návštěvnost na stránkách, která má vždy potenciál přinést dalšího klienta.
Jako SEO odborníci jsme nemohli opomenout jednu věc, která se ukázala být trefou do černého – psychologický slovník agregující téměř 900 definic. Každá definice obsahuje unikátní obsah připravený námi a ověřený klientem. Kromě dodatečné návštěvnosti na stránce tím zároveň pečujeme o autoritu domény v Googlu. Obsah není rozsáhlý, a Google tuto hodnotnou část velmi pěkně indexuje:
Věnované landing pages
Na samém začátku spolupráce jsme určili fráze, nejvýhodnější služby a landing pages, které mají největší potenciál pro získání provozu v Googlu, který se nakonec má konvertovat na našem webu.
Připravili jsme jeden z prvních landingů na základě nástrojů pro kontrolu frází. Landing se zaindexoval, začal shromažďovat provoz, ale v tomto okamžiku jsme si všimli, že existují jiná, lepší slova spojená s touto službou - nebyla k dispozici v nástrojích kvůli své nise. Po změnách na stránce vypadala dynamika růstu kliknutí na stránku mnohem solidněji:
Je to jeden z nejlépe fungujících landingů, které jsme vytvořili pro klienta. Kromě něj máme ještě dvě další landing pages, které neustále optimalizujeme, linkujeme a shromažďujeme s nimi provoz na stránce.
Google vizitka
Nebyla by žádná místní aktivita bez Google vizitky. Náš klient má dokonce dvě adresy, které můžeme propagovat na jeho hlavní fráze, tak proč toho nevyužít?
Obě Google vizitky jsme optimalizovali, přidali všechny důležité aspekty - produkty, služby, popisy, otevírací doby - a nezapomněli jsme na jemnou optimalizaci pro vyhledávač. Výsledkem jsme v TOP3 se dvěma našimi vizitkami a zajišťujeme rezervaci dalších návštěv prostřednictvím přístupů z vizitky:
Údaje z vizitky Google lze zobrazit maximálně půl roku zpětně, takže není patrný žádný velký posun, ale věřte, že byl!
Google ADS
Už od začátku kampaně placené v Googlu jsme přemýšleli, jak nejlépe oslovit cílového klienta. Připravili jsme na start několik kampaní zaměřených na služby, které náš klient měl ve své nabídce. Konverze generované těmito kampaněmi byly pro nás uspokojivé, ale chtěli jsme ještě více.
Změnili jsme strukturu našich kampaní znovu a spustili je od začátku. Náklady na kliknutí na reklamy se nám podařilo snížit, a tím jsme také snížili náklady na konverzi celé kampaně.
Samozřejmě, že se při vedení kampaně neobešlo bez turbulencí. Google k tématu zdraví a vůbec k reklamám týkajícím se léčby závislostí přistupuje velmi restriktivně. Mezi nabídkou našeho klienta je také terapie závislostí, což se Googlu nelíbilo. Naše reklamy byly odmítány, a to právě z důvodu, že na stránce je uvedena informace o terapii závislostí, i když jsme na tuto stránku nijak přímo nesměřovali provoz z Googlu. Odvolání proti rozhodnutí Googlu trvalo velmi dlouho - i po schválení našeho odvolání byly po několika dnech reklamy opět zablokovány.
Vizuální zpracování
V určitém okamžiku jsme dospěli k závěru, že bude dobré připravit nový layout celé stránky. Web byl vytvořen na autorském kódu s dedikovaným CMS pro správu obsahu. Chtěli jsme připravit stránku na WordPressu, abychom ukončili omezenou správu stávajícího webu a umožnili všem spravovat obsah. Vzhledem k složitosti rezervačního systému a nákladům, které by programátoři navrhli na převod všeho na WordPress, jsme se rozhodli připravit layouty stránky.
Připravili jsme makety od A do Z. Úkol nebyl nejjednodušší – jako centrum psychologů nebylo možné vytvořit stránku jako "normální" servis a klient s každým e-mailem zvyšoval vizuální laťku ještě výš.
Kromě staticky prezentované stránky ve formě grafiky jsme také připravili plně interaktivní makety nové stránky.
Celé je připraveno k přenesení na cílovou stránku, o kterou se postarají programátoři, a my budeme zodpovídat za technický dozor a SEO.
Trvalý rozvoj
Kromě neustálých optimalizací webu pro SEO a rozvoje kampaně Google Ads jsme v neustálém kontaktu při rozvoji značky klienta. Na konci roku 2023 jsme si všimli potenciálu v testech, které může náš klient připravovat. Rychle jsme připravili nové nabídky, optimalizovali je a začali generovat provoz z Googlu. Poptávka po těchto testech byla poměrně vysoká, a náš klient se rozhodl školit větší počet svých specialistů v této oblasti. Společně rozšiřujeme nabídku a vypracováváme cestu klienta od Googlu až po terapii a období po ní.