Marketingová agentura » Příklad kampaně » Hlubinné studny
Paradox hlubinných studní - kop hluboko, abyste byli nahoře.
Měsíční rozpočet kampaně
Od nuly
k milionáři 😉
Zvýšení viditelnosti
Délka spolupráce
Optimalizace + Google Ads
Rozsah prac
Srpen 2018
Začátek naší spolupráce byl spojen s vytvořením nové stránky pro firmu zabývající se kopáním hlubinných studní na území Slezska a Malopolska. Kromě responzivnosti a rychlého fungování stránky jsme prakticky okamžitě implementovali první optimalizace pro SEO, stejně jako všechny úpravy UX (uživatelské zkušenosti), které jsme monitorovali i v pozdějších fázích spolupráce.
Prvními marketingovými aktivitami zaměřenými na zvýšení povědomí o značce našeho klienta byly kampaně Google Ads. V té době jsme spravovali tři kampaně Google Ads, které byly cíleny na námi zajímavou oblast. Klient tehdy ještě nebyl přesvědčený o optimalizaci „protože to chce čas, a já chci klienty hned teď.“
Jako SEO specialisté z krve a kostí jsme se však tématu nevzdali, a v březnu 2019 (po 7 měsících) nám náš klient důvěřoval, že uděláme skvělou práci v oblasti optimalizace.
Tehdy začala hra.
Hlubinné studny? Optimalizace?
Nečekejte, až vám někdo jiný napíše!
Úvod
V rámci optimalizace jsme potřebovali získat kompletní seznam měst, která zajímají našeho klienta, abychom mohli vytvořit podstránky optimalizované pro místní SEO. Standardně je dostáváme uložené v textovém souboru, ale v případě tohoto klienta jsme obdrželi vytištěnou mapu z Google Maps, ze které jsme museli ručně zapsat všechna města.
Také jsme dostávali telefonáty přibližně každé dva dny, abychom vysvětlili naše aktivity a předali informace o tom, v jaké fázi optimalizace se nacházíme.
Cíl
Na čem jsme se nejvíce zaměřili?
- Zvyšování viditelnosti servisu,
- Mikrokonverze na stránce,
- Požadované cílové konverze u klienta.
Analiza konkurencji
Jak rozpoznat dobrou analýzu konkurence na internetu? Je to obrovské množství informací a dat, ze kterých lze vyvodit mnoho závěrů.
V případě oblasti, kterou jsme měli obsluhovat, jsme se setkávali s několika stránkami, které byly velmi podobné – stejná barevná schémata, velmi podobné prvky na stránkách a brand hero viditelný na slideru domovské stránky byl všude stejný. Snadno jsme dospěli k závěru, že konkurence má další stránky v závislosti na obcích.
Díky našim nástrojům jsme byli schopni také zjistit, odkud konkurence získává odkazy, kde bychom se také měli objevit, a co udělali, že se dostali tak vysoko v Googlu s prakticky každou stránkou.
Optimalizace
Aktivity přímo na stránce
Po provedení prvních úprav pro optimalizaci jsme mohli začít s širší optimalizací, čímž jsme vytvořili 204 podstránek věnovaných městům, která náš klient obsluhuje. Každá z nich obdržela svůj unikátní obsah a byli jsme připraveni na další optimalizace v budoucnu.
Linkbuilding
Zaměřili jsme se především na odkazy, které již má konkurence, a do této směsi jsme přidali naše odkazy spolu se sponzorovanými články. Vždy a všude jsme se soustředili na podstránky s městy. Zde jsme museli opravdu důkladně pátrat, abychom našli odkazy, odkud konkurence získává své odkazy. Ne vždy je všechno viditelné na první pohled, a nechtěli jsme hledat vodu kouzelníkem.
Věnované landing pages
Kromě podstránek věnovaných městům jsme také vytvořili dodatečné stránky, které se zaměřují na jednotlivá města. Zde jsme opět neměli vytvořeno 204 podstran, které měly za cíl generovat návštěvnost, ale pouze jednotlivé fráze.
Proč?
Ne vždy se podaří zaujmout na první pohled, a proto je třeba se ukázat z... druhé strany. I když potenciální klient narazí na první stránku, můžeme mu nabídnout druhou, se podobným obsahem, což ho určitě přiblíží k nám.
Dodatečné aktivity
Skoro už si začínáme hrát naostro, můžeme si dovolit hrát ještě víc... samozřejmě s algoritmem Googlu. Našemu klientovi jsme navrhli vytvoření vizitek v Google Maps, abychom ještě lépe oslovili osoby, které hledají lokálně. Není žádným tajemstvím, že 80 % provozu na webových stránkách pochází z mobilních zařízení. Standardní výsledky vyhledávání na telefonu jsou obtížnější k prohlížení než na počítači, protože první pohled po načtení stránky zahrnuje především reklamy Google Ads a vizitky Google Maps. Do nejstrategičtějších měst jsme tedy poslali vizitku Google s ověřením našich poboček. Jaký efekt to přineslo? Vše níže!
Výsledky
Efekt byl takový, že... náš klient neměl kapacitní možnosti.
Aktivity v rámci optimalizace jsme zahájili v březnu 2019 a Google začal "chytat" naše fráze do TOP10 kolem června 2019. Provoz z organických výsledků nebyl obrovský, a my jsme stále chtěli dosáhnout vyšších pozic. První města s menším průměrným měsíčním vyhledáváním, která se dostala do TOP3, fungovala jako sněhová koule, táhnoucí všechna ostatní za sebou. K tomu jsme potřebovali ještě dodatečné drobné optimalizace obsahu na stránce a trochu "lásky". Google si naši stránku zcela oblíbilo v květnu 2020, což nám umožnilo zobrazovat všechna města v TOP3.
V okamžiku, kdy všechny podstránky s městy a vizitky dosáhly TOP3, jsme museli zcela vypnout kampaně v Google Ads. Práce bylo nadměrné, a my jsme nemohli zastavit tento stroj optimalizace, který nás udržoval na vrchu výsledků vyhledávání.
Vedlejším efektem optimalizace bylo také zobrazení na fráze, na kterých nám vůbec nezáleželo - "hlubinné studny" nebo "vrtání hlubinné studny".
Viditelnost servisu níže:
„Všechno v pořádku, ale ten modrý graf jednou stoupá, jednou klesá.” Ano, je to způsobeno tím, že stránka začala zobrazovat související klíčová slova, o kterých jsme se zmínili dříve. Nesoustředili jsme se a stále se nesoustředíme na obecné fráze, které nejsou spojeny s oblastí působení našeho klienta.
Proč?
„Hlubinné studny“ může zadat i osoba z Gdaňska nebo jiného města, které je daleko od Slezska či Malopolska, a takový klient pro nás není výhodný. V takovém případě by každá mikrokonverze nebo konverze z těchto oblastí byla jen zbytečně narušující datovou statistiku.
Duben, květen, červen, červenec a srpen jsou měsíce, kdy odvětví vrtání hlubinných studní pulzuje dotazy od klientů. Stejně tomu bylo i na stránkách našeho klienta. V dubnu zaznamenal 3 388 návštěv na stránce z organické návštěvnosti, příbuzných stránek a také ze sponzorovaných článků, které jsme v rámci spolupráce vytvořili.
Další informace
Vytvořili jsme landing pages pro různá města a tehdy jsme měli důkaz, že konkurence nikdy nespí. Hlavní doména našeho klienta je složená ze dvou slov bez pomlčky místo mezery. Pak přišla konkurence a rozhodla se vytvořit svůj landing page, ale s pomlčkou místo sloučení dvou slov.
Podobně to bylo i s ostatními landing pages, které jsme vytvořili – pokud jsme my rozdělovali slova pomlčkami, oni je spojovali. A naopak. Jak jsme se později od našeho klienta dozvěděli, navzdory konkurenci v mnoha městech spojovali své síly. Před zahájením spolupráce náš klient dostával leady od konkurence, a v době, kdy neměl kapacity, předával témata konkurenci.
Jaký vliv měly dříve zmíněné vizitky v Googlu na získávání klientů? Na čem nám nejvíce záleželo, byly rozhodně telefonní spojení a návštěvy na stránce. Trasa do firmy byla zcela nepotřebná, ale přesto se objevovala jako vedlejší efekt našich aktivit.
Závěr
I přesto, že se do politiky nepouštíme!
Proč stojí za to propojit optimalizaci a kampaně Google Ads?
Především na optimalizaci je třeba počkat. Je to období, kdy se musíme postarat o to, aby byla stránka optimalizována, správně prolinkována, a nemůžeme donutit Google, aby zobrazoval danou stránku na prvním místě. Všechno je třeba pečlivě doladit!
Ve chvíli, kdy naše stránka již získá autoritu díky optimalizacím pro algoritmus Google, systém pochopí, že naše stránka je pro uživatele hodnotná, a bude po nás vyžadovat nižší sazby za kliknutí. Dostáváme se tak do situace, kdy za kliknutí platíme například 50 grošů, a po optimalizacích máme kliknutí za 25 grošů. Díky tomu prostě získáme větší množství kliknutí než dosud.
Nepřetržité investování do Google Ads bez dalších optimalizací bude stát stejně nebo více (v závislosti na aktivitě konkurence). Zůstáváme tak stát na místě a stáváme se archaickou firmou, a kdo se nevyvíjí, ten se zmenšuje. Příklad našeho klienta - optimalizace stránky pro SEO umožnila snížit marketingové náklady díky návštěvnosti z organických výsledků.
To, co zde popisujeme, je náš speciální koncept - kampaň SEM - který spočívá v širokém přístupu k internetovému marketingu, s ohledem na rozmanitost všech prodejních kanálů na internetu, což umožňuje co nejefektivnější kampaň.